گران قيمت ترين سنگ هاي جهان

گران قيمت ترين سنگ هاي جهان

1397/2/24 141 0

گران قيمت ترين سنگ هاي جهان

به نظرتان گران ترين سنگ دنيا چيست؟بيش از ميليون ها دلار براي هر قيراط، اين سنگ هاي قيمتي

به نظرتان گران ترين سنگ دنيا چيست؟بيش از ميليون ها دلار براي هر قيراط، اين سنگ هاي قيمتي به دليل نادر بودن خود و يا ظاهرشان بسيار گران هستند.اين سنگ ها عمدتا در مناطق مختلف در کشورهاي آسيايي يافت مي شود و مي توانند در مقدار کمي  بسياري از مردم بد اقبال را به ثروتمنداني خوشبخت تبديل کنند.در اين مطلب 10 عدد از گران ترين و کمياب ترين سنگ ها را از دهمين به اولين سنگ به شمامعرفي خواهيم کرد.
10 – ژرمژوئيت~ 2,000$ دلار در هر قيراط
JEREMEJEVITE
ژرمژوئيت (Jeremejevite)، سنگي قيمتي بسيار نادر است که اولين بار در سال 1883 در کوه Soktui در سيبري(بخش آسيايي روسيه) کشف  شد. در حال حاضر اين کاني در منطقه Erongo در ناميبيا و معدن Pantahole در ميانمار و در شهر کوچک Tadjik در Chorough يافت مي شود. از مشخصات آن مي توان به رنگ آبي متمايل به رنگ ارغواني اشاره کرد.
9 – عقيق سياه ~2,355$ دلار در هر قيراط
BLACK OPAL
عقيق سياه يکي از نادرترين عقيق قيمتي است که بسياري آرزوي داشتن آن را دارند.از عنصر هاي کربن و اکسيد آهن درست شده است.اين سنگ را مي توان در استراليا،چک، ترکيه، اندونزي، برزيل، اتيوپي يافت.
8 – بريل قرمز ~10,000$ دلار در هر قيراط
BIXBITE
بريل قرمز(Bixbite) يکي از کمياب ترين سنگ هاي قيمتي جهان است که فقط در چند ايالت يوتا و نيومکزيکو يافت مي شود. اولين بار توسط دکتر هاجز لامار،مکتشف مواد معدني از يوتا، تصادفي کشف شد. دکتر هاجز در واقع دنبال اورانيوم مي گشت که زمرد قرمز را پيدا کرد. در حال حاضر، اين سنگ در کوه Wah Wah در يوتا يافت مي شود.
7 – ماسگراويت~35,000$ دلار در هر قيراط
MUSGRAVITE
Musgravite يکي از جديدترين سنگ هاي قيمتي و البته گران ترين سنگ ها است. از عناصر بريليم منيزيم و آلومينيوم تشکيل شده است. اولين بار در منطقه ماسگريو(Musgrave)، سال 1967، در استراليا بود که کشف شد بنابراين نامش را ماسگراويت گذاشتند. در حالي که بعد ها در کوه سري لانکا در سال 1993 هم يافت شد و چند سال بعد هم در برخي از مناطق  گرينلند و ماداگاسکار.
6 – پينيت~50,000$-60,000$ دلار در هر قيراط
PAINITE
پينيت (Painite) به جواهر کمياب ترين سنگ بر روي زمين معروف است.براي سال هاي بسياري،گمان مي رفت تنها سه قطعه Painite که پيدا شده بود وجود دارد. با اين حال، به تازگي در سال 2005، کريستال هاي Painite دوباره در همان منطقه پيدا شده کشف شدند و تعداد آن ها به 25 عدد رسيد.البته بازهم  Painite وجود دارد که هوز کشف نشده است. اين سنگ نخستين بار در ميانمار توسط يک کاني شناس بريتانيايي در دهه 1950 کشف شد.
5 – گرانديدريت ~100,000$ دلار در هر قيراط
GRANDIDIERITE
نام کاشف آن Grandidier است و نام Grandidierite از اسم او گرفته شده است.عناصر منيزيم، آهن، آلومينيوم، باعث شده سنگ به رنگ آبي و سبز و سفيد در بيايد.آهن موجود در آن است که باعث شده رنگي مايل به سبز ايجاد شود. گرانديدريت  تنها در ماداگاسکار يافت مي شود.
4- گارنت آبي ~1,500,000$ دلار در هر قيراط
BLUE GARNET
گارنت در رنگ هاي نارنجي، زرد، سبز، آبي و حتي بي رنگ وجود دارد اما در ميان آنها،  گارنت آبي گران ترين است. گارنت اولين بار در Bekily, ماداگاسکار در طول دهه ي هفتاد کشف شد.ولي  در حال حاضر در مناطق مختلف ايالات متحده و روسيه و ترکيه هم يافت مي شود.
3 – Serendibite حدود 2,000,000$ دلار  در هر قيراط
SERENDIBITE
Serendibite، اولين بار توسط  D.P. Gunasekera کشف شد و بعد از آن در سوئيس خريداري شد. اين سنگ از عناصر از کلسيم، منيزيم آلومينيوم سيليکون بور و اکسيژن است. معمولا کمي آبي سبز يا زرد با رگه هاي سفيد در اين سنگ ديده مي شود. در حال حاضر تنها در دو منطقه در جهان ، سريلانکا و برمه شمال،Serendibite يافت مي شود.
2-الماس قرمز ~ 2,000,000$ – 2,500,000$ دلار در هر قيراط
RED DIAMONDS
الماس قرمز (قرمز متمايل به ارغواني)يکي از نادرترين الماس هايي است که تا به امروز کشف شده است.فروش آن به علت نادر بودن آن در حراج تنها هر دو سال يکبار بيش از  يک ميليون دلار فروش مي رود. تعداد کمي از اين قطعات توسط آرگايل معدن در استراليا توليد مي شود.
1- سنگ قولنج – بيش از 3 ميليون دلار در هر قيراط
JADEITE
و اما نوبت به گران قيمت ترين سنگ جهان مي رسد، سنگ قولنج.سنگ قولنج بيشتر براي ارزش تاريخي و ظاهري آن معروف مي باشد. سنگ قولنج يک کاني پيروکسن (NaAlSi2O6) است و براي همين رنگش سبز است.
سنگ قولنج  در Guatamela يافت مي شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر