تعمیردرب های اتوماتیک با قیمت مناسب در تبریز09147575228_33851468

تعمیردرب های اتوماتیک با قیمت مناسب در تبریز09147575228_33851468

941 0

تعمیردرب های اتوماتیک با قیمت مناسب در تبریز09147575228_33851468

درب اتواتیک چیست

درب اتوماتیک چیست؟
سیستم های درب بازکن اتوماتیک جهت حال زیادتر و همچنین با اهدافی همچون کنترل تردد افراد کنترل تبادل دمای داخل و خارج ساختمان و مسائل حفاظتی و امنیتی در مکان های مختلفی برروی انواع گوناگون درب ها مانند درب گاراژ،درب حیاط ،درب ورودی ساختمان و حتی درب اتاق های ساختمان(برای افراد معلول)نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از نصب این سیستم ها می توان تنها بافشار دادن شستی روی یک ریموت کنترل از فاصله مناسب درب راباز و بسته کرد و یا با نصب سنسورهای خاصی هنگام عبور و مرور دررا به طور اتوماتیک بازو بسته کرد.مهم ترین عامل در درب های اتوماتیک بازو بسته شدن عالی وایمنی آن است و مهمتر از آن کارایی محصول در سال های آتی است به طوری که با حداقل هزینه و حداکثر عمر برای مشتریان کار کند .

 
درابتدا مهم ترین مسئله انتخاب نوع درب می باشد باتوجه به اینکه مشتریان کاملا به موارد فنی درب ها آگاه نیستند،با مشاوره ای که ما در اختیار آنها قرار می دهیم می توانند ضمن اینکه کارایی بالایی را برایشان دربر خواهد داشت نگهداری آن کمترین هزینه را در پی خواهد داشت.مطمئنا برای اینگونه مشتریان قوی بودن واحد خدمات پس از فروش اصالت کالا و استاندارد های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود و تنها اعتماد به شرکت های نامعتبر و خرید بالا بدلیل قیمت پایین در آینده مشکلات فراوانی را بوجود خواهد آورد.


زمینه کاربرد درب های اتوماتیک کدامند؟

امنیتی مانند درب های اتوماتیک مراکز نظامی و مکان های خاص مانند درب های اتوماتیک آزمایشگاه ها و آشیانه پرواز
رفاهی مانند درب های اتوماتیک پارکینگ منازل درب های اتوماتیک بیمارستان ها و غیره
مصرف انرژی مانند درب های اتوماتیک هتل ها درب های اتوماتیک فروشگاه ها
بهداشتی مانند درب های اتوماتیک اتاق عمل و برخی آزمایشگاه ها
سرعت بخشیدن به کار مانند درب اتوماتیک و مکان های صنعتی
جایگزین نیروی انسانی
سیستم بازکننده این درب ها از اجزای متعددی تشکیل شده اند مانند:
تسمه-فولی-موتور گیربکس-کنترلر-چشم الکترونیکی-ریل-و اجزای دیگر
تسمه به صورت رفت و برگشتی کار می کند و یک لنگه از درب ها به خط پایینی تسمه متصل می شود و لنگه دیرگ به خط بالایی تسمه.
درنتیجه وقتی موتور به یک جهت می چرخد دولنگه از درب ها به خط پایینی تسمه متصل می شود و لنگه دیگر به خط بالایی تسمه.
درنتیجه وقتی موتور به یک جهت می چرخد ،دولنگه درب از هم فاصله می گیرند و وقتی موتور به جهت دیگر می چرخد دولنگه درب به سمت هم می آیند.
سیستم چگونه حدنهایی بازو بسته شدن درب ها را تشخیص می دهد؟
دراین درب ها معمولا ازسروموتور استفاده می شود.سرو موتور الکتروموتوری است که بااعمال پالس های کنترلر میزان چرخشش به دقت قابل کنترل است.در زمان نصب درب اتوماتیک وقتی نصاب می خواهد سیستم راتنظیم کند کنترلر ،سیستم درب راباز و بسته می کندو جایی که فشار به موتورمی آید رامحل باز شدن یا بسته شدن کامل در حافظه خود ذخیره می کند.
برای اینکه یک سیستم درب اتوماتیک رابرای یک پارکینگ انتخاب می کنیم باید از ساختار جنس وزن اندازه فیزیک درب اطلاعات داشته باشیم. درغیر این صورت سیستم درب بازکن جدای از تکنولوژی مورد استفاده برای باز و بسته کردن درب از طول عمر واقعی خود بهره مند نخواهد بود وخراب خواهد شد. درمرحله بعد شناخت انواع تکنولوژی درب بازکن ها و نوع موتور مولد نیروی محرکه در انها اهمیت پیدا می کند. یک نصاب درب اتوماتیک باید همه این اطلاعات و دانش رادراختیار داشته باشد تا بتواند بهترین گزینه رابه درستی انتخاب نماید.
سیستم اتوماتیک درب های دولنگه

ساختار این نوع درب دولنگه درب درکنارهم قرار گرفته و باز شدن این دوفضای خود راتردد وسایل نقلیه فراهم می کند.درب های دولنگه بیشترین استفاده رادرایران داردو می توان گفت بیش از 90درصد درب هایی که درایران وجود دارد ازاین نوع است. همچنین می توان گفت که بیشترین استفاده ازاین نوع درب ها نیز در خاورمیانه می باشدو برهمین اساس سیستم های بزاکن های مناسب این نوع درب ها دراین منطقه رواج بیشتری دارد. انعطاف پذیری این نوع درب ها برای استفاده در ساختمان ها بانیازهای گوناگون نیز مناسب است و این وع درب ها را می توان در ساختمان هایی که حیاط دار ویا مسقف هستند نصب نمود. فضای مورد نیاز برای باز و بسته شدن این درب نسبت به سایر گونه ها کمی زیاد است و به اندازه طول هرلنگه درب باید شعاع داخلی آن را آزاد گذاشت تافضا برای باز و بسته شدن داشته باشد. دربازکن های مناسب این گونه درب ها نیز متنوع هستندکه براساس نیاز به دوگونه بازویی و زیر سطحی تقسیم بندی می شوند.زاویه بازشدن این سیستم ها اتوماتیک را می توان از0تا180درجه تعیین نمود .اما به طور معمول درب های بازویی شفتی و ماردونی توانایی این رادارند که تا110درجه درب را باز نموده و برای بیشتر کردن زاویه تا180درجه از سیستم های کف گرد و در بازکن های بازویی خاص استفاده می شود.
درب های تک لنگه
همانطور که از اسمش پیداست از یک لنگه درب تشکیل شده که به یک طرف راست و چپ باز می شود. این نو درب ها در مکان هایی به کار می رود که ماازیک سمت به فضای زیادی نیاز داریم . مثلا منازلی که در طبقه هم کف و زیر زمین پارکینگ دارند بیشترین استفاده رااز این نوع درب ها می کنند . درب های تک لنگه یک فضای نود درجه ای را کاملا باز نموده و امکان دور گرفتن اتومبیل رادر مسیر در پارکینگ راحت تر می کند.این نوع درب ها را می توان در ساختمان های مسقف و یا حیاط دار نصب کرد اما از نظر فنی بهتر است در ساختمان هایی که درب پارکینگ زیر واحد ساختمان است نصب نشود. چون به دلیل طول این درب که معمولا از دو نیم متر فراتر است احتمالا در بسته شدن نهایی کمی صدا دارد.
اما به غیر از احتمال ایجاد صدا در بسته شدن معایب دیگری نیز وجود دارد که بزرگترین آن فضای زیاد چرخش درب برای باز و بسته شدن است.سیستم های اتوماتیک این نوع درب ها باید از بازوهای الکترو مکانیکی و یا هیدرو لیکی باشد که هم قدرت بالایی داشته باشد و هم طول شفت جک بلندی داشته باشد.
اکثر کمپانی های سازنده درب اتوماتیک برای این نوع درب ها جک های بازویی بلند و خاصی طراحی نموده اند که کارایی خوبی داشته باشد . اما می توان از سیستم های دربازکن دولنگه مناسب نیز دراین نوع درب ها استفاده نمود . این نکته را نیز باید اضافه کرد که استفاده از قفل مغناطیسی در درب های اتوماتیک تک لنگه الزامی است و در صورت نبود آن احتمال خطر باز شدن درب براثرا فشار مخالف بالاست.
درب اتوماتیک ریلی:
ساختار این نوع درب ها به گونه ای است که یک لنگه درب که معمولا بیشتر از دو و نیم متر است به صورت کشویی به سمت چپ یا راست رفته و فضای ورودی را به طور کلی باز می کند این گونه درب ها برای مکان هایی استفاده می شود که اولا به تمام فضای ورودی پارکینگ نیاز دارد و اندازه درب آنقدر بزرگ باشد که استفاده از مدل هایی مشابه مقرون به صرفه نباشد . درب های ریلی را می توان در پارکینگ های مسقف و باز استفاده نمود زیرا معمولا باز و بسته شدن این درب کم صدا می باشد.
درایران این نوع درب ها معمولا در مکان های صنعتی نصب می شود اما در منازل مسکونی نیز استفاده دارد.ازجمله محدودیت های درب های ریلی به کندی سرعت باز و بسته شدن آن و داشتن فضایی معادل اندازه خود درب در سمت چپ یا راست درب است.سیستم های اتوماتیک مناسب بااین گونه درب ها به طور کلی تنوع خاصی نداشته و به یک صورت کار می کنند آن هم این است که معمولا موتور گیربکس رادر انتهای درب یا در بالای درب و یا پایین آن نصب کرده و در موازات چرخ دنده آن ریل راروی درب سوار می کنند. حال حرکت چرخ دنده ریل رابه حرکت در آورده و در نتیجه درب به جلو و عقب حرکت خواهد کرد.
درب های زیر سقفی :
شکل کارکرد درب های زیر سقفی به این شکل است که تمام درب و به صورت کشویی به موازات سقف قرار گرفته و تمام فضای ورودی رابرای عبور و خروج وسایل نقلیه باز می کند. این گونه درب ها در کشورهای غربی مصرف بالایی دارند که معمولا درب و سیستم اتوماتیک راباهم به فروش می رسانند. اما درایران استقبالی ازاین سیستم نشده و ترجیح می دهند از نمونه های جایگزین دیگری استفاده نمایند. محدودیت استفاده درب های گاراژی در استفاده ان در پارکینگ های سقف است که حتما باید در پارکینگ نصب شود که سقف داشته باشد.

درب های کرکره ای :

درب های کرکره ای به طور معمول از گذشته تا کنون برای مغازه ها استفاده می شد. باورود سیستم اتوماتیک آن درایران همراه با تغییرات صورت گرفته برای اتوماتیک کردن کرکره مغازه ها،گروهی از مردم برای خانه های مسکونی خود ازاین سیستم استفاده نمودند.


حس گر ایمنی در لبه های درب اتوماتیک

اگر سیستم درب های اتوماتیک به وسایل امنیتی مناسبی مجهز نگردند علیرغم تمام فوایدی که دارند می توانند خطرساز نیز باشند . ازجمله این تجهیزات امنیتی لبه های ایمنی حساس به فشار را می توان نام برد . لبه های ایمنی نوعی از تجهیزات امنیتی درب های اتوماتیک هستند که درلبه های دور قاب درب واقعی می شوند.
این تجهیزات در اثر لمس کردن مانع با استفاده از سنسورهای حساس به فشار عمل می کنند بدین ترتیب که در حین بسته شدن درب در صورت تماس یافتن یا لمس کردن این لبه ها با مانع،پیامی به درب بازکن ها فرستاده می شود که حرکت درب را متوفق کند یا جهت حرکت درب را معکوس گرداند.
لبه های ایمنی از طریق کابل کشی به برد کنترل درب وصل می گردد که انجام این کابل کشی بسیار زمان بر است و نیز می تواند خطرناک هم باشد . دراین راستا استفاده از نوع بیسیم این تجهیزات کارار بسیار آسان تر می سازد.سیستم بیسیم لبه های امنیتی شامل یک فرستند است که با باتری کار می کند و به لبه های امنیتی وصل است و یک گیرنده که به کنترل پانل وصل است و بدین ترتیب یک لینک وایرلس بین لبه های ایمنی دور درب و کنترل پانل درب برقرار می گردد که نیاز به کابل کشی های و قت برو هزینه بر رابرطرف می سازد.
ازجمله کاربردهای حسگر های لبه های امنیتی می توان برای درب های اتوماتیک ،راه بندها و رولر شاتر (درب اتوماتیک کرکره ای)و درب های گاراژی نام برد. این سیستم می تواند در هر قسمتی از ردب های لولایی و اسلایدی پارکینگی که امکان حرکت و خطر برخورد وجود دارد نصب گردد. انها در حقیقت همانند مرزهایی هستند که درلبه های درب کشیده می شوند تا از مکان برخورد و تصادفات زیان بار و خطرناک جلوگیری کنند . با وجود یک چنین تجهیزاتی و سایر تجهیزات امنیتی دیگر جایی برای به خطر افتادن امنیت وجود نخواهد داشت.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر