تعمیرات تلویزیون در تبریز09147575_33851468

تعمیرات تلویزیون در تبریز09147575_33851468

1009 0

تعمیرات تلویزیون در تبریز09147575_33851468

همه چیز در مورد بک لایت تلویزیون های الجی

چند مدل از تلویزیونهای ال ای دی الجی در بخش بک لایت ( نور زمینه که بوسیله لامپهای ال ای دی تولید می شود و باعث دیده شدن تصویر تلویزیون می شود ) دچار ضعف هستند و پس از گذشت یک تا دو سال از عمر دستگاه دچار مشکل می شوند و همین مسئله تعمیر بک لایت تلویزیون الجی را به امری آشنا در بخش تعمیر تلویزیون ال جی درتبریربدل کرده است.

همه چیز در مورد بک لایت تلویزیون های الجی درتبریز
سری LN که چندین مدل مثل 5420 و 5400 و… را شامل می شود شناخته شده ترین مدل در بین تلویزیون های ال ای دی الجیدرتبریز است که دارای ضعف طراحی در بخش بک لایت است و به علت عدم کیفیت قطعات مصرفی به طور متوسط بعد از یکسال کارکرد در بخش بک لایت دچار ایراد می شوند و راهی تعمیرگاه تلویزیون درتبریزمی شوند. ایراد ظاهری آنها به این گونه است که تلویزیون بعد از روشن شدن و ظاهر شدن لوگوی الجی ، تصویر تلویزیون قطع می شود ولی صدا به طور طبیعی پخش می شود. (تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد)

در هنگام قطع شدن نور بک لایت تلویزیوندر واقع تصویر قطع نمی شود بلکه نوری که باعث دیده شدن تصویر می شود قطع می شود و اگر با وسیله ای مثل چراغ قوه به صفحه نمایش نور تابیده شود تصویر ( البته به صورت خیلی ضعیف ) دیده می شود. در سری LN از تلویزیون های الجی و چند مدل مشابه نور بک لایت بوسیله نوارهایی از لامپهای ال ای دی تولید می شود که با فواصلی حدود 5C از یکدیگر قرار دارند و صفحه ای که روی آنها قرار می گیرد نور را به گونه ای پخش می کند که این فاصله پر شده و نوری یک دست حاصل می شود. معمولا این لامپها به دو صورت دچار خرابی می شوند : از داخل اتصال پیدا می کنند که در اصطلاح الکترونیک به این حال SHORT گفته می شود و باعث می شود جریان در مدار همچنان برقرار بوده و بقیه لامپها روشن بماند و در محل خاموشی لکه سیاه داشته باشیم. لامپ از داخل قطع می شود که در اصطلاح الکترونیک به این حالت OPEN گفته می شود و باعث می شود که جریان مدار قطع شود و به علت باز بودن مدار جریان کل لامپها قطع شده و بک لایت به طور کامل قطع شود. همانطور که قبلا هم گفته ایم یکی از نکات مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون الجی انجام اصلاحیه در برد پاور تلویزیون است به نحوی که احتمال ایجاد دوباره ایراد به حداقل برسد. در پس اگر تلویزیون شما الجی است و تصویر ان پس از آنکه لوگوی الجی نمایش داده می شود قطع می شود ولی صدا به طور طبیعی پخش می شود یکی از احتمالات اصلی خرابی در بخش بک لایت تلویزیون شماست

تلویزیون ال ای دی ما تصویرش قطع شده ولی صدا دارد:

این جمله بخش تکراری صحبت های تمام مراجعینی است که در مورد تعمیر بک لایت و مراحل تعمیر آن با بخش مشاوره تعمیرات تلویزیون درتبریز تماس می گیرند. نور بک لایت باعث قابل دیده شدن تصویر می شود و در اثر قطع شدن این نور، تلویزیون تصویر دارد ولی دیده نمی شود. معمولا در تلویزیون های الجی لوگوی اولیه در لحظاتی دیده می شود و سپس تصویر قطع می شود اما در برندهای دیگر مانند سامسونگ گاها به همین مقدار هم تصویر نداریم.

نحوه تشخیص ایراد بک لایت تلویزیون چگونه است؟

اگر تلویزیون ال جی شما صدا دارد ولی تصویر ندارد محتمل ترین ایراد قطع شدن نور بک لایت است. در تلویزیون ال جی معمولا در ابتدای روشن شدن تلویزیون لوگوی ال جی دیده می شود ولی به سرعت تصویر قطع می شود ولی اگر نور محیط را کم کرده و با یک وسیله روشنائی مثل چراغ قوه گوشی خود به صفحه نور تابیده شود تصویر کم رنگی دیده می شود. دکمه منو را فشار دهید تا تصویر منو که قبلا بارها آن را دیده اید در صفحه ظاهر شود تا تشخیص تصویر برای شما ساده تر شود.

قطعات خراب در ایراد بک لایت تلویزیون چیست؟

بخشی از مجموعه بک لایت لامپ های ال ای دی است که بعلت استفاده از پیکربندی سری و موازی اگر تعدادی از لامپها قطع شود جریان مدار قطع شده و لامپهای سالم هم روشن نمی شوند ولی اگر لامپها اتصال کوتاه شوند لامپ خراب روشن نمی شود اما بعلت داوم جریان در مدار باقی لامپ ها روشن می شود ولی در محل لام های خاموش در تصویر نواحی تاریک داریم.

مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون الجی درتبریز چیست ؟

باز کردن پنل تلویزیون و تشخیص و تعویض لامپ های خراب و نیمه خراب و تنظیم نور مجموعه و سپس اصلاحیه برد پاور و تغییرات و تنظیم ولتاژ بک لایت برای کم کردن فشار روی لامپها جهت جلوگیری از برگشت ایراد و در انتها تست و آزمایش دستگاه با روش های استاندارد مراحل مختلف تعمیر بک لایت ال جی است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر