فروش نصب و تعمیر دوربین مداربسته در تبریز09147575228_33851468

فروش نصب و تعمیر دوربین مداربسته در تبریز09147575228_33851468

841 0

فروش نصب و تعمیر دوربین مداربسته در تبریز09147575228_33851468

خواستار دوربین مداربسته کدام کشور است.؟

خواستگاه دوربین مداربسته کشور آلمان است. نخستین سیستم مداربسته در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس به منظور مشاهده پرتاب موشک های آلمان نازی ساخته و نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام والتر بروخ مسئول نصب این سیستم بود.
اولین دوربین مداربسته آمریکا مربوط به سال ۱۹۴۹ و محصولی با نام «وریکون» بود.
در تبلیغات وریکون بسیار تاکید میشد که نصب این دوربین به مجوز دولتی نیازی ندارد، شاید ترس مردم از یک دوربینِِ جاسوس بریزد و خریداری پیدا شود!
از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که سالها بعد، تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.
اولین دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ و در میدان تایمز نیویورک به منظور جلوگیری از جرایم نصب شد، اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا اینکه در سال ۱۹۸۰ دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد.


بنظر مسولان آن زمان استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم بود. بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند.
در سال ۱۹۹۰ دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها با قابلیت حساسیت به حرکت وارد بازار شدند. این تکنیک به مثابه انقلابی در دوربین های مداربسته بود.
از نیمه دوم سال ۱۹۹۰ پلیس آمریکا دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.
در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر نورفولک نخستین جایی بود که دوربین های مداربسته نصب شدند. بطور کلی در دهه میلادی بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.
خواستگاه دوربین های تحت شبکه کشور سوئد است. اولین دوربین تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت اکسیس سوئد، بر پایه سیستم عامل لینوکس (Linux) تولید شد.


این دوربین ها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده می کرد.
دوربین مداربسته درتبریز حدود 18سال است مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر