تعمیر و نصب کولرگازی در تبریز09147575228_33851468

تعمیر و نصب کولرگازی در تبریز09147575228_33851468

8522 0

تعمیر و نصب کولرگازی در تبریز09147575228_33851468

کولرگازی

چرا باید از کولرگازی استفاده کنیم؟

شدت انرژی در ایران بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است که نشان از مصرف بی رویه انرژی در بخش های مختلف جامعه دارد. قیمت پایین انواع حامل های انرژی و وجود یارانه دولتی در این بخش، هزینه اتلاف انرژی را در ظاهر اندک و ناچیز و در نتیجه بی تاثیر نشان می دهد و فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه را کم رنگ نموده است.

سیستم های سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند. از جمله این سیستم ها که عمدتا در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، کولر گازی می باشد. حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولرهای آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می کند. مقدار انرژی مصرفی در کولرهای گازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرهای گازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت ، دما و رطوبت) اشاره نمود.

دستمزد تعمیرات و نصب کولر گازی درتبریز

 فروردین 1402 شرح داده شده: 1- هزینه سرویس کامل کولرگازی: در این خدمت، تمامی قطعات کولرگازی بررسی میشن و در صورت نیاز، تعمیر و تعویض میگردند. هزینه این کار بین 500.000 تا 800.000 تومان هستش.

2- هزینه شستشوی فیلترهای کولرگازی: در این خدمت، فیلترهای کولرگازی شستشو میشن و در صورت نیاز، تعویض میگردن. هزینه سرویس بین 300.000 تا 600.000 تومان هستش.

3- هزینه شستشوی پنل های داخلی و خارجی: در این خدمت، پنل ‌های داخلی و خارجی کولرگازی شستشو داده میشن. هزینه این کار بین 500.000 تا 600.000 تومان هستش.

4- هزینه تعویض سنسور یونیت داخلی: در صورت خرابی سنسور یونیت داخلی کولرگازی، باید آن را تعویض کرد. هزینه این کار بین 300.000 تا 600.000 تومان هستش.

5- قیمت رفع نشتی گاز و وکیوم کامل: در صورت وجود نشتی در کولرگازی، باید آن را تعمیر کرد و پس از تعمیر بايد وکیوم کامل انجام بشه. هزینه این کار بین 500.000 تا 2.000.000 تومان است.

6- قیمت شارژ گاز کولرگازی: در صورت کاهش گاز کولرگازی، باید گاز آن شارژ شود. هزینه این کار بین 300.000 تا 2.500.000 تومان است.

7- هزینه تعویض خازن کولرگازی: در صورت خرابی خازن کولرگازی، باید آن را تعویض کرد. هزینه این کار بین 400.000 تا 800.000 تومان است.

8- قیمت تعویض برد اسپلیت: در صورت خرابی برد اسپلیت، باید آن را تعویض کرد. هزینه این کار بین 300.000 تا 800.000 تومان هستش.

9- هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی: در صورت خرابی کمپرسور کولرگازی، باید آن را تعمیر کرد. هزینه این کار بین 1.000.000 تا 5.000.000 تومان هستش. لطفا توجه داشته باشید که قیمت ‌های فوق تنها یک تخمین بر اساس به روزرسانی فروردین 1402 هستن و ممکنه بر اساس شرایط مختلف و محل ارائه خدمات متغیر باشن.                                                                 

                                                                   تعمیرات و نصب  کولر گازی   درتبریز 

کاربرانی که درخواست تعمیر کولر گازی دارند، از چه مواردی شکایت دارند؟ 

1. کولر گازی روشن نمی‌شود

2. کولر گازی صدای غیر عادی تولید می‌کند

3. بومی نامطبوعی از کولر خارج می‌شود

4. فیلترهای کولر گازی مشکل پیدا کردند.

5. پرتاب باد توسط کولر گازی ضعیف است

6. کولر باد خنک تولید نمی‌کند

7. ریموت کولر خراب شده است

8. کلیدهای عملکردی دستگاه کولر گازی خراب است همه این موارد نیاز دارد تا تعمیرکار کولر گازی، به محل اعزام بشه تا مشکل اصلی عیب یابی بشه و بعد تعمیر انجام بگیره

نه به تعمیرکار غیرمجاز کولرگازی درتبریز

چرا به هیچ وجه نباید سراغ تعمیرکاران  غیرمجاز کولرگازی درتبریز برویم؟

قطعات غیر استاندارد از قطعات و لوازم غیر استاندارد برای تعمیر دستگاه شما استفاده می‌کنند.

بی اطلاعی از مهارت تعمیرکار از مهارت نفر تعمیر کار و اینکه آیا آموزش‌های لازم را گذرانده یا خیر اطلاعی ندارید.

نبود مرجع رسیدگی در صورت بروز مشکل مرجع معتبری جهت درخواست رسیدگی و یا جبران خسارت کولرگازی درتبربز ندارید.

هزینه های غیر استانداردی به دلیل در جریان قرار نگرفتن در روند تعمیر کولرگازی درتبریز، هزینه‌های غیر استانداردی را از شما طلب خواهند کرد.

9 نکته برای نگهداری و مراقبت از کولر گازی

9 نکته برای نگهداری و مراقبت از کولر گازی نگهداری و مراقبت از کولر گازی به طور منظم کمک می کند تا هزینه ها کاهش یابد و کولر گازی شما در شرایط عالی باشد.

مانند هر سیستم مکانیکی، کولر گازی برای عملکرد روان نیاز به کمی مراقبت دارد. خوشبختانه، سرویس و نگهداری کولرگازی شامل بسیاری از وظایف است که می توانید به تنهایی انجام دهید. نکات نگهداری و مراقبت از کولر گازی یک کولر گازی به چه نگهداری هایی نیاز دارد؟

ما نکات نگهداری و مراقبت از کولر گازی خود را برای واحدهای دیواری و پنجره ای به اشتراک بگذارد. فیلترهای خود را تغییر دهید فیلترهای کثیف کارایی کولر گازی شما را از بین می برند، بنابراین هر ماه یک فیلتر جدید در طول فصل خنک کننده برای واحدهای دیواری و پنجره ای نصب کنید (یا اگر نوع قابل شستشو دارید آنها را تمیز کنید). تمیز کردن کولر گازی تمیز کردن کولر گازی رفع نشتی کولر گازی کانال‌ها می‌توانند تا 30 درصد از جریان هوا را از طریق نشتی از دست بدهند، و واحدهای کولر گازی پنجره‌ ای به‌شدت به سختی آب‌بندی می‌شوند. با استفاده از «ترفند دود» قدیمی، نشتی را پیدا کنید.

برای واحدهای پنجره ای، یک چوب بخور روشن کنید و آن را در جایی نگه دارید که واحد و قاب پنجره به هم می رسند. برای کولر گازی مرکزی، چوب را نزدیک اتصالات کانال نگه دارید. اگر دود به اطراف می وزد، نشت دارید. برای لوله کشی، از نوار فویل برای مهر و موم کردن شکاف های کوچک و ماستیک مجرای برای موارد بزرگتر استفاده کنید.

برای واحدهای کولر گازی پنجره ای، فوم را بین دستگاه و قاب پنجره قرار دهید و در صورت نیاز چسب بزنید. از تایمر استفاده کنید برای واحدهای مرکزی، یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی نصب کنید که به شما امکان می‌دهد دمای بالاتر را وقتی که نیستید و دمای خنک‌تر را زمانی که در خانه هستید تنظیم کنید. واحدهای پنجره ای جدیدتر دارای تایمر داخلی و ترموستات های قابل تنظیم هستند، یا می توانید تایمر را در هر فروشگاهی خریداری کنید. فقط مطمئن شوید که با ولتاژ دستگاه شما مطابقت دارد. مگر اینکه به تعطیلات می روید، سیستم را خاموش نکنید.

در غیر این صورت، کمپرسور هوا باید بیشتر کار کند تا بعداً خانه شما خنک شود. نگهداری و مراقبت از کولر گازی نگهداری و مراقبت از کولر گازی برای خنک نگه داشتن هوا عایق بندی کنید داکت ها در اتاق زیر شیروانی گرم یا فضاهای دیگر باید بسته شوند تا هوای داخل آنها خنک بماند. می‌توانید از فوم اسپری، عایق بات یا عایق فوم سخت استفاده کنید. عایق و عایق سفت و سخت را با نوار فویل (نه نوار چسب) ببندید. کمپرسور یا کندانسور خود را سرویس کنید کمپرسور هوا و کندانسور سیستم کولر گازی معمولاً در خارج از خانه، نزدیک به فونداسیون شما قرار دارند. زمانی که حدود 24 اینچ فضای خالی در همه جهات وجود داشته باشد بهترین کار را انجام می دهد، بنابراین از شر درختچه های نزدیک، علف های بلند، برگ ها و شاخه های آویزان خلاص شوید. واحد کولرگازی خود را خنک نگه دارید با پایین نگه داشتن پرده ها یا سایه ها در طول روز، عمر سیستم کولرگازی خود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید سایبان‌هایی برای محافظت از پنجره‌های رو به جنوب در برابر آفتاب شدید نصب کنید. کولرگازی را همراه با فن های کف یا سقفی در نظر بگیرید تا هوای خنک شده را به طور موثرتری به گردش درآورید

.

نگهداری و مراقبت از کولر گازی سالانه را انجام دهید نگهداری و مراقبت از کولر گازی سالانه را انجام دهید نگهداری و مراقبت از کولر گازی سالانه را انجام دهید فروشنده ای که کولرگازی شما را نصب کرده است (یا یکی را که در محلی پیدا می کنید) باید شما را در یک برنامه نگهداری و مراقبت سالانه قرار دهد که فراتر از تمیز کردن فیلترها است. این نگهداری و مراقبت از کولر گازی را قبل از شروع فصل برنامه‌ریزی کنید (یا اگر اوایل امسال این کار را انجام نداده‌اید، اکنون انجامش دهید)، و مطمئن شوید که شامل وظایف زیر است: تمیز کردن و بازرسی کویل ها تمیز کردن یا تعویض فیلترها تنظیم و تعویض تسمه فن روانکاری موتورها و یاتاقان ها تمیز کردن و بررسی دمنده ها و فن ها بازرسی کنترل ها و ایمنی ها بررسی مبرد و فشار بررسی دما جریان هوا را تنظیم کنید بستن بیش از حد درهای داخلی باعث می شود سیستم های کولر گازی از تعادل خارج شوند، به این معنی که جریان هوای کمتری در کل خانه وجود دارد. اگر کمی حریم خصوصی می‌خواهید، درها را کمی باز نگه دارید.

ارتقا برای بهره وری قوانین ایجاب می کند که واحدهای کولر گازی بسیار کارآمدتر از 10 سال پیش باشند. برای کولرگازی، به دنبال نسبت بهره وری انرژی فصلی یا SEER باشید. برای واحدهای پنجره ای، اندازه گیری به سادگی نسبت بازده انرژی یا EER نامیده می شود. استانداردهای SEER 13 و EER 8 را الزامی می کنند، اما دستگاه هایی با اعداد بالاتر هزینه کمتری برای کارکرد دارند. بهتر است همیشه به این نکات برای نگهداری و مراقبت از کولر گازی دقت کنید و آنها را رعایت کنید.

اصول و استانداردهای لازم جهت نصب کولرگازی اصول، استانداردها و عوامل لازم جهت

نصب کولرگازی عبارتند از:

محاسبه ظرفیت کولر نصب اجزاء داخلی کولر لوله کشی در نصب کولرگازی کابل‌های ارتباطی بین دو کولر، اصول و استانداردهای آن ها یونیت بیرونی کولر، استانداردها و اصول نصب آن ها ایجاد خلاء پس از نصب گولر گازی تست نشتی پس از نصب گولر گازی شارژ گاز اضافی برای کولرگازی ملاحظات مربوط به برق و استانداردهای آن در کولر راه اندازی کولرگازی بعد از نصب و تنظیمات لازم.

خدمات ما در زمینه کولرگازی در تبریز شامل:

الف .نصب کولرگازی درتبریز با اصول استاندارد

 

 عدم کارکرد دستگاه کولر گازی ال جی

اینکه از هر دستگاهی بخواهیم

استفاده کنیم ولی هر کاری کنیم روشن نشود، از جمله بزرگ‌ترین نگرانی‌ها می تواند باشد، انگار هیچ کاری در این شرایط از دستمان بر نمی‌آید و نمی‌دانیم دقیقا چه کاری باید انجام دهیم که مشکل دستگاه برطرف شود. خب، خبر خوب ما به شما این است که نگران نباشید، هر مساله‌ای راه حلی دارد، ما به شما راه‌های برطرف کردن مشکل دستگاه را خواهیم گفت، در نهایت اگر نتوانستید ایراد را رفع کنید تکنسین‌های متخصص ما، برای تعمیر کولر گازی ال جی و سرویس در تبریزکنارتان هستند. -  علت روشن نشدن کولر گازی ال جی برای بررسی مشکل کارنکردن و روشن نشدن کولرگازی، سوالاتی تحت عناوین زیر از ما پرسیده می‌شود که ما به این سوالات در ادامه پاسخ خواهیم داد. اگر بدنبال آموزش سرویس کولر گازی ال جی درتبریز خود هستید حتما سوالات زیر برای شما نیز جز موارد پرکاربرد خواهد بود پس پیشنهاد میکنیم در ادامه برای یافتن پاسخ آنها با ما همراه باشید تا از پس رفع عیب و تعمیر کولر گازی ال جی خود بتوانید برآیید. چرا کولر گازی کار نمی‌کند ؟ چرا چراغ‌های روی دستگاه داخلی کولر گازی روشن نمی‌شود ؟ در این خصوص می‌بایست موارد زیر بررسی گردد: ابتدا چک شود که آیا ریموت کنترل کولر گازی باتری دارد یا خیر؟ طبیعتا درصورتی که باتری نداشته باشد نمی‌تواند فرمان روشن شدن به دستگاه بدهد. اطمینان حاصل نمایید که ریموت کنترل سالم است یا خیر؟ برای این کار کافیست با یک دستگاه کولر گازی دیگر، کنترل را چک کنید، یا از طریق دوربین موبایل تست کنید. یعنی کنترل را جلوی دوربین موبایل بگیرید و کلیدهای آن را انتخاب کنید. اگر هنگام فشردن دکمه رو به رو دوربین، چراغ جلوی کنترل روشن شد، نشان می‌دهد که کنترل سالم است. برق تغذیه دستگاه را چک کنید (چک شود که فیوز مینیاتوری ON باشد) و اطمینان حاصل کنید که برق تغذیه مشکلی نداشته باشد.  بررسی گردد که آیا دستگاه با دکمه ON/OFF که برروی دستگاه داخلی وجود دارد روشن می‌شود یا خیر؟ فیوز برق اصلی قطع و وصل گردد. در صورتیکه صدای بوق از دستگاه داخلی شنیده نشد، می‌بایست دستگاه از سوی تکنسین بررسی شود و اگر صدای بوق شنیده شد ولی دستگاه با دکمه ON/OFF روی دستگاه داخلی نیز روشن نشد، لازم است درخواست تعمیر کولر گازی ال جی خود را ثبت کنید.  .درنهایت اگر 5 مورد بالا را چک کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد، نیاز است که کار را به کاردان بسپارید تا تکنسین‌های مجرب ما جهت تعمیر کولر گازی ال جی  درتبریزشما مراجعه کنند.

1.نصب پنل داخلی   کولرگازی 

2.نصب کمپرسور بیرونی   کولرگازی 

3.در صورت نیاز جوشکاری لوله مسی و وصل اتصالات  کولرگازی 

4.وکیوم کردن کولرگازی 

5.تست نشتی سپس راه اندازی کولرگازی درتبریز

ب.تعمیر کولرگازی درتبریز که خود شامل چندین بخش می شود

1 .شارژکولرگازی 22 و 410 در تبریز

2.نشت یابی و وکیوم کولر گازی در تبریز

3.ایراد یابی در قسمت های مکانیکی و برقی کولر گازی در تبریز.

ج. جابه جایی کولر گازی  استاندارد در تبریز .

د.لوله گذاری لوله مسی کولرگازی در تبریز با اصول مهندسی .

تعمیر کولر گازی در تبریز

، لذت هوای مطبوع تنفس هوای مطبوع چه در روزهای سرد سال و چه در روزهای گرم تابستان نیاز طبیعی همه‌ی افراد است. برای این کار استفاده از انواع کولرگازی و اسپیلت در تبریز پیشنهاد می‌شود. دستگاه‌های تهویه و خنک‌کننده مانند کولر گازی علاوه‌بر اینکه هوای مناسب فضای خانه و محیط کار را تأمین می‌کنند از افزایش مصرف آب و گاز و افزایش هزینه‌‌ی خانواده هم جلوگیری می‌کنند. انواع کولر گازی استفاده از کولرگازی و اسپیلت امروزه بسیار رایج است. این دستگاه‌های تهویه مشکلات کولرهای دیگر را ندارد. کولرهای گازی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند. نمونه‌های خارجی آن‌ها در حال حاضر چندین برابر نمونه‌های ایرانی قیمت دارند. کولر گازی‌ سامسونگ، ال‌جی، ایران رادیاتور و ... در حال حاضر جزو بهترین‌ها هستند که از طول عمر بالا و کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند.

آموزش طریقه شارژ گاز R410 کولرگازی اگر سیستم کاملاً فاقد گاز R410a بود، بهترین و اصولی‌ترین روش برای شارژ گاز اسپیلت به‌ صورت وزنی است که با استفاده از ترازو مقدار موردنیاز گاز شارژ می‌شود. روی برچسب فنی دستگاه نوع گاز و مقدار آن درج‌ شده است. مقدار گاز درج‌ شده روی برچسب فنی برای 5 متر لوله محاسبه‌ شده است. پس اگر در نصب کولر گازی شما مقدار لوله بیشتر از 5 متر استفاده‌ شده باشد، باید به ازای هر متر لوله بیشتر 20 گرم گاز به سیستم اضافه‌ تر شارژ کنید. اما اگر برای شارژ گاز ترازو نداشتید، می‌توانید با استفاده از گیج مانوفیلد به مقدار 110 PSI تا 120 PSI گاز شارژ کنید. البته این مقدار گاز برای زمانی است که دمای محیط داخل یعنی اواپراتور 27 درجه سانتی‌گراد و دمای محیط بیرون یعنی کندانسور 25 درجه سانتی‌گراد باشد. توجه داشته باشید گاز R410a باید حتماً به‌ صورت مایع شارژ شود یعنی هنگام شارژ باید کپسول را برعکس کنید. به دلیل فرکانسی بودن موتور کولرهای گازی اینورتر نمی‌توان آن‌ها را با استفاده از آمپر دستگاه شارژ کرد. زیرا کمپرسور این نوع سیستم دائماً بر اساس دمای محیط و دستور کاربر به کولر در حال تغییر دور موتور است. یعنی ممکن است الآن در بیشترین حالت خود باشد، مثلاً ۶ آمپر ولی چند ثانیه بعد در کمترین حالت یعنی ۱ آمپر. پس به‌هیچ‌عنوان این روش برای شارژ گاز R410a توصیه نمی‌شود. آموزش نحوه اضافه کردن گاز R410 در کولرگازی اینورتر زمانی که شما با سیستمی روبرو می‌شوید که متوجه می‌شوید گاز آن براثر نشتی یا هر علت دیگر کم شده است، بعد از پیدا کردن علت کمبود گاز باید آن را شارژ کنید. اضافه کردن گاز R410a با گاز R22 کمی تفاوت دارد. با توجه به اینکه گاز R410a از دو گاز مختلف تشکل شده است وقتی سیستم نشتی دارد شما دقیقاً نمی‌دانید که چه مقدار از کدام گاز در سیستم وجود دارد و چه مقدار از کدام گاز خارج‌شده است. پس اصولی‌ترین و علمی‌ترین روش این است که اگر متوجه شدید 10% تا 15% بیشتر از گاز کل سیستم کم شده است، حتماً باید تمام گاز را خالی کرده و دوباره آن را شارژ کنید. ولی اگر کمتر از مقدار ذکر شده از سیستم گاز خالی‌ شده بود، می‌توانید آن مقدار را به صورت مایع اضافه کنید.

بررسی نکات مهم هنگام شارژ گاز اسپیلت در ادامه نکاتی برای شما آورده شده است که اگر قصد داریم اقدام به پر کردن گاز کولر گازی خود نمایید، باید این نکات را مورد توجه قرار دهید: هنگام تزریق گاز بیشتر، به نوع مبرد توصیه شده برای کولر گازی توجه نمایید. هرگز کپسول مبرد (22 و 12) را در حالت مایع شارژ نکنید. به این نکته توجه داشته باشید که کار لوله مویی در سیکل برودتی مهم بوده و با انتخاب نادرست قطر و طول آن باعث می گردد که به نقطه سوپر هیت در انتهای لوله اواپراتور نرسیده و باعث افت کارایی سیستم گردد. ماده سرمازا نباید خورنده باشد تا ایجاد زنگ زدگی نکند. یکی از اساسی ترین پارامترها، وکیوم کامل سیستم تبرید و تخلیه از هوا و رطوبت می باشد. وجود هوا و رطوبت اثرات منفی روی عملکرد و صدای کارکرد دارد و حتما باید سیستم تبرید از دو سمت لوله سرویس کمپرسور و درایر سه لول به طور همزمان و حداقل 30 دقیقه وکیوم انجام گیرد. محل وکیوم و شارژ در روش کمپرسورها، لوله کوری است که یک لوله مسی بر روی بدنه کمپرسور لحیم شده است و فقط در هنگام شارژ و وکیوم از آن استفاده می کنیم. هزینه گاز زدن کولر گازی تعیین هزینه گاز زدن کولر گازی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و تعمیرکار زمانی می تواند هزینه انجام این کار را تعیین کند، که دستگاه را از نزدیک بررسی نماید. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه شارژ گاز کولر گازی پرداخته ایم: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار، مقدار گاز مورد نیاز برای دستگاه شما است. در برخی مواقع ممکن است کولرگازی به مقدار کمی گاز نیاز داشته باشد و یا لازم باشد که به طور کامل شارژ گردد. امکان دارد که لوله های کولرگازی شما دارای نشتی باشد که حتما باید عیب یابی و رفع نشتی گردد و این مسئله بر روی هزینه انجام آن تاثیرگذار است. نوع گازی که برای کولرگازی مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند در هزینه تاثیر زیادی داشته باشد؛ به عنوان مثال هزینه گاز R410 از R22 بیشتر است. ممکن است در زمان شارژ گاز نیاز به عایق بندی لوله و یا تعویض لوله مسی باشد که باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

کولرهای گازی  در تبریز علاوه‌بر کاهش مصرف برق و آب مزایای بسیار زیادی دارند. این کولرها بدون هیچ‌گونه صدا محیطی مملو از آرامش با هوایی بسیار مطبوع ایجاد می‌کنند. برخی از مدل‌های آن‌ها دارای فیلتر ضد حساسیت و برای افراد با مشکلات تنفسی بسیار مناسب هستند. برخی از مدل‌های کولر گازی علاوه‌بر تهویه هوا، امکان تصفیه آن را نیز دارند. این مدل‌ها برای افرادی که در شهرهای صنعتی و آلوده مانند تهران زندگی می‌کنند بسیار مناسب هستند. کولرهای گازی ظرفیت بسیار بالایی در تولید هوای خنک و گرم دارند از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای سالن‌های بزرگ مانند مساجد، تالارها، سالن‌های پذیرایی و .. هستند. مهم‌ترین مزیت این تهویه کننده‌ها تنظیم خودکار هوای آن‌ها است. این دستگاه‌ها مجهز به سیستمی هستند که می‌توانند هوای فضای مورد نظر خود را از نظر دمایی حس کنند و براساس آن هوا را در چرخش نگه دارند. این دستگاه‌ها هر گونه تغییر دما را حس می‌کنند و به ترموستات منتقل می‌کنند. تنوع کولر گازی کولرهای گازی همانند سایر لوازم خانه و آشپزخانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند ولی به طور کلی می‌توان آن را در دو دسته‎ی اصلی کولر گازی دو تکه و کولر گازی یک تکه قرار داد. کولر گازی دو تکه از دو واحد ساخته شده است در حالی که تمامی قطعات کولر گازی یک تکه در یک یونیت قرار دارد. اسپیلت معروف‌ترین کولر گازی دو تکه در تبریز هست. خرید اینترنتی انواع کولر گازی کولر گازی انواع متفاوتی دارد و برای خرید آن باید به نکات مختلفی ازجمله بودجه، کیفیت دستگاه، متراژ فضا و رنگ توجه کرد. برای خرید آنلاین‌ها می‌توان از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اقدام کرد. این فروشگاه بزرگ همانند یک بازار یا فروشگاه لوازم خانگی تمامی مدل‌های کولر گازی و اسپیلت موجود در بازارتبریز را فراهم کرده است.

..............................................................................................................................................................................................................................................

   چگونه یک تعمیرکارگازی  و نصاب کولر گازی  مجرب درتبریز انتخاب  کنیم؟

تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز

یک تعمیرکار کولرگازی درتبریز چه شرایطی باید داشته باشد؟ 

                       یک نصاب ماهر کولرگازی درتبریز  چه توانایی باید داشته باشد؟                          تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز

  1. تعمیر و نصب کولرگازی در تبریز
 
 
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................
                                   
تعمیر کولرگازی درتبریز
                                                                                                                   بارسرمایشی در کولرگازی درتبریز
تعریف بارسرمایشی یا بار برودتی درکولرگازی:
مقداری گرمایی است که برای تامین آسایش توسط دستگاه  باید از محیط گرفته شود.
در محاسبه بار سرمایشی باید گرمای ناشی از چهار عامل در نظر گرفته شود:
اموزش تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز
سیکل تبرید کولرگازی 
برای اینکه بتوانیم درمحیط سرما ایجاد کنیم باید گرما محیط را بگیریم به همین منظور باید سیستمی طراحی کنیم تا گرما را از محیطی که می خواهیم سرد کنیم گرفته وبه محیط بزرگترکه تغییر محسوسی دردمای ایجاد نمی کند انتقال دهیم.
جزیئات سیکل تبریدکولرگازی :
سیکل تبریدکولرگازی  از دو بخش فشار بالا و فشار پایین تکیل می گردد کمپرسور وکندانسر قسمت فشار بالا و خروجی شیر انبساط واپراتور قسمت کم فشار سیکل تبرید می باشد.
اموزش کولرگازی درتبریز

اجزاي اصلي سیکل تبرید کولرگازی 

كمپرسور وظيفه متراكم كردن گاز مبرد را به عهده دارد و با ايجاد اختلاف فشار موجب گردش ماده سرمازا در سيستم مي شود.
کمپرسور کولرگازی درتبریز
كندانسر: گاز متراكم شده در كمپرسور را خنک (پیش سرمایش) و به مايع تبديل مي كند. كندانسر اين گرما را به محيط اطراف انتقال می دهد. شيرانبساط يا لولة مو یین باعث کاهش فشار و دمای مبرد می گردد در اين سيستم قطر داخلي لوله مو یین 1 تا 2 میلی متر مي باشد.
کولرگازی درتبریز
شيرانبساط يا لولة مو یین: باعث کاهش فشار و دمای مبرد می گردد در اين سيستم قطر داخلي لوله مو یین 1 تا 2 میلی متر مي باشد.
کولرگازی درتبریز
اواپراتور :گرمای موردنياز برای تبخیر مایع مبرد را از محيط اطراف خود (همان محيطی كه مي خواهيم خنک كنيم)جذب می كند و مايع مبرد به بخار تبديل مي شود.
فيلتردراير :براي گرفتن موادخارجي مانند روان ساز لحيم كاري، رطوبت و اسيد استفاده مي شود. در خط مايع مبرد بعد از كندانسر نصب مي شود.
شيرسرويس: براي عمليات شارژ (تزريق گاز، روغن) مورداستفاده قرار مي گيرد و در مسير رانش و مكش كمپرسور نصب مي شود.
شيرمغناطيسي چهار راهه: براي تغییر جهت جريان مبرد در تابستان و زمستان مورد استفاده قرار مي گيرد.
تله مايع :براي جلوگيري از برگشت مايع مبرد به كمپرسور قبل از كمپرسور نصب مي گردد.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................
مخترع و سازنده کولر گازی در ذهن بسیاری ممکن است این سوال به ذهن خطور کند که مخترع و سازنده دستگاه کولر گازی چه کسی است؟ بر اساس شواهد و قرائن موجود، ایده اولیه ساخت سیستم های خنک کننده را به تمدن مصر باستان نسبت می‌دهند. مصریان باستان، با مرطوب کردن نی ها توسط آب، آنها را در پشت پنجره ها قرار می دادند تا در اثر تبادل جریان هوا تبخیر شوند. در نتیجه این امر باد خنک در محیط ایجاد می شد. در قرن ۱۹ و تحت تاثیر پیشرفت علم شیمی، به تدریج سیستم های تهویه مطبوع مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند. آنطور که شواهد به ما نشان می دهند، ویلیس کریر در سال ۱۹۰۲ اقدام به تولید و عرضه کولرهای گازی در مقیاس وسیعی نمود. بنابراین، مخترع اولین سیستم های تهویه مدرن امروزی را باید ویلیس کریر آمریکایی دانست. کریر در سال ۱۹۰۲ و پس از استخدام در یک شرکت، در جستجوی راهی برای ایجاد تهویه و خنک سازی دستگاه های مخصوص چاپ می گشت. نتیجه این تحقیق و تفحص منجر به تولید سیستم های تهویه از نوع Unit Air Conditioner گردید. جالب است بدانید که نخستین کولر گازی اسپلیت در سال ۱۹۰۲ راه اندازی شد. دستگاه ساخته شده به دست کریر در ابتدای امر بیشتر به جای کنترل دما، فرآیند کنترل رطوبت را انجام می داد. فناوری تولید شده به وسیله کریر در افزایش بازدهی و بهره وری محیط های کاری تاثیر مطلوب و بسزایی برجای گذاشت. متاثر از همین موضوع وی موفق شد در کشور آمریکا شرکتی با عنوان کمپانی تهویه مطبوع کریر افتتاح نماید. در ادامه، استفاده از کولرهای گازی در اتومبیل ها و منازل و محیط های کاری با روند رو به رشدی همراه شد. در ادامه مبحث تاریخچه کولر گازی باید گفت که اوج استفاده از این سیستم ها در منازل به سال ۱۹۵۰ بر می گردد. همچنین، اولین واحد مسکونی در سال ۱۹۳۳ به سیستم تهویه مطبوع مدرن و پیشرفته مجهز گردید. ناگفته نماند که روبرت شرمن در سال ۱۹۴۵ توانست کولرهای گازی از نوع پرتابل یا قابل حمل را اختراع نماید. این دستگاه علاوه بر کنترل رطوبت و دما، از فیلتر تصفیه هوا نیز بهره مند بود.
تعمیر کولر گازی در تبریز یک اقدام کاملاً فنی و تخصصی محسوب می‌شود. این کار باید حتماً توسط افراد و تعمیرکاران و مجموعه‌های خبره و حرفه‌ای انجام گیرد. در غیر این صورت ممکن است به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود دست پیدا نکنید و یا هزینه‌های بالایی را صرف نمایید. در حال حاضر مجموعه‌های زیادی به ارائه این خدمات اقدام می‌کنند که یکی از بهترین آن‌ها مجموعه فاراد تهویه است. خدمات تعمیر کولر گازی توسط فاراد تهویه در تمامی نقاط و مناطق تبریز از جمله جنوب این کلانشهر انجام می‌گیرد. این مجموعه خدمات تعمیرات کولر گازی در تبریز را در محل مورد نظر شما انجام داده و کارشناسان و متخصصین این کار را به محل شما اعزام می‌نماید. خدمات تعمیر کولر گازی تبریز توسط فاراو تهویه در کمتر از ۶۰دقیقه انجام شده و کیفیت و کارایی مدنظر شما را هم دارد. این تیم پس از ارائه خدمات مورد نظر از شما هزینه‌های مقرون به صرفه و مناسبی را هم دریافت خواهند کرد. در این مقاله به ارائه مطالبی درباره خدمات تعمیرات این مجموعه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال انتخاب یک مرکز تعمیرات خبره برای تعمیر و سرویس کولر گازی خود هستید با ما همراه باشید. تعمیر کولر گازی اجنرال در تبریز در اینجا می خوانید  پنهان کردن 
1 تعمیر کولر گازی اجنرال درتبریز
2 تعمیر داکت اسپیلت در تبریز
3 تعمیرات کولر گازی در تبریز
3.1 سرویس کولر گازی در تبریز
3.2 مشکلات و خرابی های کولرگازی
3.3 علت سروصدای کولرگازی یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط فارادتهویه، نمایندگی تعمیر کولر گازی در تبریز، تعمیر کولرهای گازی برند اجنرال است. همان‌طور که می‌دانید تعمیر کولر گازی اجنرال از حساسیت بسیار بالایی برخوردار  بوده و اگر کوچک‌ترین اشتباهی در فرایند تعمیر این تجهیزات صورت پذیرد خسارات مالی و مادی بالایی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل از نظر بسیاری از متخصصین برای انجام این خدمات باید به طور حتم به نمایندگی تعمیر کولر گازی جنرال در تبریز مراجعه کنید. از سوی دیگر پس از تعمیر و یا سرویس کولر گازی در تبریز حتماً از واحد نمایندگی آن کارت گارانتی معتبر دریافت نمایید. در این صورت خیالتان راحت خواهد بود که فرایند تعمیر به درستی و با دقت کافی انجام شده و وسیله مورد نظر کارایی و عملکرد مد نظر شما را دارد. همچنین اگر کولر گازی شما در مدت زمان اعتبار گارانتی، دچار اشکال و یا آسیبی شد، می‌توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای به صورت کاملاً رایگان و مجدد آن را تعمیر کنید. تعمیر داکت اسپیلت در تبریز همان‌طور که می‌دانید داکت اسپیلت به یک نوع سیستم تهویه مطبوع گفته می‌شود که می‌تواند باد خنک و گرم تولید کند. از آنجایی که در هنگام استفاده از این تجهیزات نیازی به وسایل سرمایشی و یا گرمایشی دیگر نخواهید داشت، در حال حاضر خرید و استفاده از این تجهیزات با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. این سیستم‌ها توسط برندهای مختلف با کیفیت بالایی ساخته شده و استانداردهای مورد نیاز را هم دارند. با این حال و با صرف مدت زمانی خاص دچار آسیب شده و یا ممکن است برخی از قطعات آن‌ها نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کند. در چنین شرایطی به تعمیر داکت اسپیلت در تبریز  نیاز پیدا خواهید کرد. پس اگر شما هم به تعمیر داکت اسپیلت در جنوب تهران نیاز دارید نگران نباشید. چراکه واحد نمایندگی تعمیر کولر گازی در تبریز، فاراد تهویه آماده خدمت رسانی به متقاضیان است. برای دستیابی به این نوع خدمات تنها کافی است که با این مجموعه تماس بگیرید تا کارشناسان خود را در مدت زمانی بسیار کوتاه به محل مورد نظر شما اعزام کنند. تیم خبره و حرفه‌ای این مجموعه می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن و با صرف مدت زمانی بسیار کوتاه با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته به عیب یابی از کولر گازی شما دست بزنند و عیوب آن‌ را برطرف سازند. تعمیرات کولر گازی در جنوب تهران تعمیرات کولر گازی در تبریز توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود و در ازای آن قیمت‌های متفاوتی هم دریافت می‌گردد. همان‌طور که می‌دانید کولر گازی به نوعی از سیستم‌های تهویه گفته می‌شود. این تجهیزات می‌توانند با کمک یک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از محیط مد نظر شما دریافت کرده و دما و حرارت دریافت شده را در خارج از اتاق و محیط نظر شما دفع سازند. در ساختار بعضی از این تجهیزات از ضد عفونی کننده و کنترل رطوبت نیز استفاده شده است. این سیستم‌ها اجزا و بخش‌های مختلفی هم دارند که خرابی آن‌ها و یا نیاز به تعمیر و سرویسشان ضرورت دارد. از جمله این قطعات می‌توان به کمپرسور، شیر انبساط، کندانسور، لوله مویین، اواپراتور و…. اشاره کرد.
یک تعمیرکار و نصاب کولرگازی  درتبریز بایستی  اطلاعات لازم  در زمینه تهویه و تبرید  وبرق را داشته باشد.
 تعمیر کار و نصاب کولرگازی  درتبریز واجب است دورها ی  مربوط به  کولرگازی را در آموزشگاههای فنی حرفه ای  دیده باشد.
تعمیرکار و نصاب گازی درتبریزباید  مدتی در کنار اساتید باتجربه  مشغول به کار تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز باشند تا مسلط در زمینه  تعمیر ونصب کولرگازی درتبریز بشوند.
یک نصاب و تعمیرکار کولرگازی با وجدان درتبریز باید از نرخ های تصویب شده اتحادیه پیروی کند نه زیر قیمت  نصب و تعمیرکولرگازی درتبریز انجام دهد که حق نصابان و همکاران  کولرگازی در تبریز زیرپا گذاشته شود ونه قیمت بالا از مشتری به ناحق در نصب و تعمیر کولرگازی در تبریز دریافت کنند .
ابزار و تجهیزات  مناسب  نشان دهنده  یک نصاب و تعمیرکار حرفه ای کولرگازی درتبریز می باشد ابزاز در کنار تجربه و علم  باعث نصب و تعمیر با کیفیت  کولرگازی درتبریز می شود ودرنتیجه رضایت مشتری بدست می
اید که ارزشمندترین دستمزد برایه نصاب و تعمیرکار کولرگازی درتبریز می  با شد.
گروه مجرب و متخصص نصب و تعمیر کولرگازی درتبریز  نیاز به  دفتر کار  می باشدتا  محیطی  برای اطمینان و دسترسی راحت مشتریان  وگارگاهی برای کارهای فنی باشد.
تعمیر کار و نصاب کولرگازی درتبریز  باید در برخورد با مشتریان احترام لازم  به عمل برساند تا جلب رضایت همشهریان فراهم سازد.
 امیدواریم  گروه ما  این ویژگیها ذکر شده را  در زمینه نصب و تعمیر کولرگازی در تبریز را داشته باشد  تا خدمتگذار خوبی درنصب و تعمیر کولرگازی  درتبریزباشیم.
................................................................................................................................................................................................................................................................................................
درمواردی  که مشتری از سرمادهی کولرگازی درتبریز  راضی نباشد و اظهار کند که اوایل نصب سرمادهی عالی داشت و الان  کمتر شده  باید این نکته را درتعمیر کولرگازی درتبریز بدانیم  در شرایطی که همه شرایط استاندارد اعم از سرویس و نگهاداری  انجام شد ولی باز مثل روز نخست کولرگازی سرما دهی نداشت باید کمپسرسور کولرگازی از توان افتاده  و جز تعویض کولرگازی  دیگر نمی توان کاری انجام داد.
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................
       
                                             درچه شرایطی تعمیر کولرگازی درتبریز برایه مشتری به صرفه و منطقی نمی باشد؟
گاهی باید قبول داشت هزینه چندمیلیونی گذاشتن برایه  تعمیر کولرگازی که  از عمر مفید ۱۰ سال به بالا گذشته است  کار درستی نیست.
یه تعمیرکار ماهر و با تجربه کولرگازی  درتبریز  دراین موارد مشاوره درست به مشتری بدهد  تا بهترین و به صرفه ترین  باشد.
یک مثال :
 کمپرسور کولرگازی سوخته باشد  و عمر کولرگازی بالای ۱۰ سال  باشد  حتما سایر قطعات آن هم فرسوده شده است  تعویض کمپرسور کولرگازی کار صحیحی نمی باشد.
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................
در نصب کولرگازی  فرم دهی لوله های مسی باعث زیبایی کار می شود و نشانگر مهارت نصاب کولرگازی در تبریز می باشد.
تعمیر کولرگازی در تبریز
قیمت نصب و تعمیر کولرگازی درتبریز  نهایت بین همکاران ۱۰۰ الی ۲۰۰  فرق خواهد داشت به طور مثال 
اگرقیمت  نصب کولرگازی درتبریز درسال 1402    800 هزار تومان باشد  یک نصاب کولرگازی  ۵۰۰  و یک نصاب کولرگازی ۷۰۰  قیمت نصب کولرگازی دریافت خواهد کرد 
نکته خیلی مهم  در هنگام نصب کولرگازی  ارزان بودن قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰  تومان می باشد؟
یا کیفیت نصب کولرگازی  اطمینان درنصب کولرگازی مهم می باشد؟
  معتبر بودن شرکت نصب کولرگازی درتبریز  یا نحوه برخورد نصاب کولرگازی با شما مشتری عزیزمهم می باشد؟
ویا حس امنیت درحضور در اماکن شخصی شما درهنگام نصب کولرگازی مهم می باشد؟
یا سابقه  نصاب کولرگازی می باشد؟
...................................................................................................................................................................................................................................................................................
قیمت شارژ کولرگازی درتبریز را از ما استعلام نمایین 
قیمت شارژ کولرگازی درتبریز ۴۱۰ rو شارژ کولرگازی ۲۲r 
شارژکولرگازی الجی درتبریز
شارژ کولرگازی سامسونگ درتبریز
شارژ کولرگازی اوجنرال درتبریز
شارژ کولرگازی جنرال درتبریز
شارژ کولرگازی درتبریز با استاندارهای جهانی 
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................
تعمیرکارونصاب کولرگازی درتبریز باید سواد و تجربه
لازم درزمینه نصب و تعمیرکولرگازی را داشته باشد تا بتواند خدمات را به نحو احسنت نصب و تعمیرکولرگازی را به مشتری ارائه بدهد.
ادب و احترام به مشتری درهنگام نصب و تعمیر کولرگازی درتبریز از همه فاکتورها واجب تر می باشدو این جزء ارکان شرکت ما درزمینه نصب و تعمیر گازی درتبریز است.
 سرویس و تعمیرات کولرگازی درتبریز  درفصل گرما یکی از ذغدغه های  استفاده کنده  از کولرگازی در تبریز است.
دردسترس بودن  یه گروه فنی برایه  سرویس و تعمیر کولرگازی در تبریز  یکی از ملزومات شده است.
مجموعه ای قابل اطمینان در زمینه تعمیرات کولرگازی در تبریز  که سرویس و خدمات  حرفه ای  و منصفانه بدهد کم یافت میشود.
...........................................................................................................................................

   

قیمت تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز
خدمات پشتیبانی  تعمیر و نصب کولرگازی درتبریز
آیا نصب اصولی  کولرگازی  باعث زیاد شدن عمر کولرگازی می شود؟
نصب و تعمیر کولرگازی درتبریز  اگر ارزان با
شد و غیر اصولی  و بدون خدمات بعدی باشد  قابل قبول است  ؟
آیا هزینه پایین نصب  و به صرفه نبودن  برایه نصاب نشانه خوبی و رضایت بخش است؟
آیا نصاب مجبور میشود کیفیت را فدای قیمت کند؟
................................................................................................................................... ....
در اقدام خرید کولرگازی درتبریز  مشاوره دادن یک تعمیرکار ونصاب کولرگازی درتبریز می تواند کمک شایانی به خرید موفق کولرگازی درتبریز کند.
....................................................................................................................................................................................................................
سوختن سرسیم ها کمپرسور کولرگازی 
سوختن سرسیم ها کمپرسور  کولرگازی درتبریز   یکی از ایرادات  در کولرگازی در تبریزمی باشد  تعمیرکار کولرگازی درتبریز  باید سرسیم ها را تعویض کند .
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................
 
 

روش های تست عملکرد اجزا و قطعات کولرگازی درتبریز

تست سنسور Thermistor

سنسور کولرگازی در

تبریز از لحاظ کارکردو مقاومت دارای دو مدل103AT_1و204CTمی باشند.مقاومت این سنسورها در دمای ۲۵ درجه سیلسیوس به شرح زیر است

.....................................................................................................................................................................................................................

                                     

                                                                           گاز مبرد چیست؟

مبرد که به آن گاز مبرد نیز گفته می شود ماده ای است با درجه جوشش بسیار پایین و به دلیل گرماگیر بودن عمل تبخیر در این ماده در هنگام تبدیل از حالت مایع به گاز، کاهش شدید دما را به وجود می آورد. تعریف دیگر علمی گاز مبرد عبارت است از ماده ای که با جذب حرارت از ماده ای در محیط، خود تبخیر شده و آنجا را خنک می کند. مشخصات فنی انواع گاز مبرد کمپرسور (Refrigerant) مانند بدن انسان که دارای گروه خونی مختلف است، در سیستم های تبرید نیز بنا بر کاربرد و مدل کمپرسور آنها از مبرد خاص خود استفاده می کند وظیفه گاز مبرد چیست؟ وظایف اصلی مبرد ها در تبرید و سردخانه به شرح زیر است: هنگامی که سیستم در دمای مجاز کار می کند باید بتواند حرارت را به خوبی جذب و دفع کند. مدت زمان کارکرد در این ماده باید تا حد امکان بالا و کاملا پایدار باشد. به دلیل احتمال وجود نشتی در سیستم تبرید تراکمی، مبرد باید ضد اشتعال، ضد سمی و تا جای ممکن برای محیط زیست خطرناک نباشد. ویژگی های ماده سرما زا یا گاز مبرد کدام می باشند؟ مبرد نباید سمی باشد. در زمان عملکرد مبرد و همچنین نشتی احتمالی آن باید غیر قابل اشتعال و انفجار باشد. باعث اکسایش نشود. در صورت نشتی سیستم، نشتی و محل نشت به سرعت قابل تشخیص باشد. در خط مایع مبرد قطعات متحرکی که با مبرد تماس دارند باید توانایی روغن کاری را داشته باشند. حرارت نهان متعادلی داشته باشد به صورتی که در زمان ثابت مقدار مناسبی از مبرد تبخیر گردد. بین حالت مایع و بخار مبرد نباید اختلاف فشار زیادی وجود داشته باشد. برای قطعات سیستم خورنده نباشد. به دلیل حضور روغن در کنار مبرد، نباید ما بین این دو واکنش نا مطلوبی صورت گیرد. به طور کلی ترکیب شیمیایی مبرد به گونه ای باشد که در صورت نشت، محصولات موجود در سردخانه را آلوده نکند. گاز مبرد نباید باعث فرسایش سیم پیچ موتور شود. هادی الکتریسیته نباشد. با روغن کمپرسور ترکیب نشود بلکه مخلوط شود.

تفاوت گاز r22 با r410

معرفی گاز مبرد r410 اگر اندکی با علم روز آشنا باشید متوجه می شوید که تفاوت گاز r22 با r410 را کاملا حس می کنید.

گاز r410 جایگزینی منطقی برای گازهای قدیمی و پیش پا افتاده صنایع برودتی درتبریزاست. در ادامه برخی از ویژگی های گاز r410 متوجه تفاوت گاز r22 با r410 می شوید. ویژگی های گاز مبرد r410 این گاز نوع جدید گازهای مبرد برای صنابع برودتی درتبریز همچون یخچال های جدید و کولر گازی ها درتبریز  است که با نام پرئون در بازارهای تجاری تبریز شهرت دارد.

R410 می تواند به صورت کارآمد تر گرما را جذب کند و در نتیجه بازدهی بیشتر نسبت به قدیم خود خواهد داشت.

سازگاری r410با محیط زیست بسیار بیشتر از گاز r22 است. این سازگاری به گونه است که نه تنها آسیب به محیط زیست نمی رساند بلکه در برخی از موارد می تواند برای محیط زیست مفید باشد. این گاز برای بسیاری از کولر گازی ها درتبریز و صنایع برودتی درتبریز جدید مناسب بوده و به راحتی می توانید از این گاز در کولرهای درتبریز جدید خود استفاده کنید. باعث تخریب لایه ازن نمی شود. این جریان همان سازگاری خوب این گاز با محیط زیست است. دوام بالا این گاز به صورتی است که از گرمای بیش از حد و خراب شدن جلوگیری می کند. R410 آنتالپی بالاتر در کنار نقطه جوش پایین نسبت به گاز r22 دارد. این فاکتورها عملکرد بهتری از r410 نسبت به گاز r22 ایجاد می کند. کمپرسوری که مبرد R410 در آن به کار گرفته شده است، فشار بیشتری نسبت به کمپرسور های حاوی گاز R22 به سیستم و لوله ها انتقال می دهد که باعث بهبود سرمایشی می شود که توسط کولر گازی درتبریز ایجاد خواهد شد. خب تا اینجا کار شاید به طور کلی با تفاوت گاز r22 با r410 آشنا شدید. خب در ادامه به اصلی ترین نکاتی که باعث این تفاوت می شود می پردازیم. کدام گاز در جذب گرما و تولید سرما بهتر عمل می کند؟ یکی از عمده ترین کارهایی که کولر گازی ها درتبریزبرای تولید سرما انجام می دهند، دریافت گرما اتاق و انتقال آن به بیرون و تولید سرما است. بخشی از این عمل توسط گازهای مبرد انجام می شود.

گاز r410 عملکرد بهتری در این زمینه داشته و می تواند گرما بیشتری جذب کند.

                                                               

گاز فریون 410 که می توان آن را یک گاز آزئوتروپ نیز نامید جزو خانواده گازهای HFC می باشد و در پاسخ به این سوال که گاز R410 از چه گازهایی تشکیل شده است میتوان از گاز های R32 و R125 نام برد که سهم هر کدام 50 درصد می باشد. این گاز از در فشار کاری 60 درصد بالاتر از R22 در سیستم های تهویه مطبوع کار می کند و عموما در کپسول های 11.3 کیلوگرمی به رنگ صورتی یا رنگ گلی ارائه می گردد. لازم به ذکر است که قیمت گاز R410a از گاز R22 بیشتر می باشد و به دلیل فشار کاری بالاتر به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین خوبی برای R22 باشد و فقط قابل استفاده در سیستم های جدید تهویه مطبوع و تبرید می باشد. برخی از برندهای گاز R410A موجود در بازار ایران گاز مبرد R410 آلفا چین گاز410 کولیب چین گاز مبرد R410 استارگت چین گاز R410 ایسکون چین گاز R410 هانیول آمریکا

................................................................

                                                               

گاز ۲۲  به عنوان پرطرفدارترین و شناخته شده ترین گاز مبرد جهان شناخته می شود و به صورت فراوان در سیستم تبرید با ظرفیت پایین و تهویه مطبوع خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این گاز پس از ممنوع شدن استفاده CFC ها در جهان مورد استقبال فراوان قرار گرفت و به علت تخریب لایه ازون چندین سال پس از شروع به کار در لیست گاز های ممنوعه قرار گرفت. با این وجود به علت وجود دستگاه هایی که با گاز R22 کار می کنند استفاده این گاز به خصوص در کشورهای در حال توسعه هنوز هم بسیار زیاد می باشد. گاز R22 در کپسول سبز رنگ با وزن 13.5 کیلوگرم و وزن های بالاتر ارائه می گردد و بهترین گاز های جایگزین R22 گاز R407cو گاز R410a می باشد. قیمت فروش گاز R22 بنا به کشور و کارخانه سازنده آن متفاوت می باشد و در هنگام خرید گاز R22 حتما از اصالت شرکت سازنده آن اطمینان حاصل فرمایید. برخی از برندهای گاز R22 موجود در بازار ایران گاز R22 هانیول (HONEYWELL) آمریکا گاز R22کولیب  (COLLIB REFRIGERANT GAS) گاز R22 ایسکون یا ایسکون 22 (ICECON) گاز مبرد R22 فروژن (FROGEN GAS) گاز R22 هارپ (HARP)  انگلیس گاز R22 استارگت گاز R22 مکزیکم گاز R22 آلفا گاز R22 D.Y گاز R22 در کمپرسورهای بیتزر، کوپلند، دانفوس و کمپرسور روتاری پاناسونیک قابل استفاده می باشد و با روغن های MO و AB سازگار است.

......................................................................................................................................................................................................................

                                                       کولر گازی اینورتر یا معمولی درتبریز

شرایط انتخاب کولر گازی درتبریز از بین کولرهای دارای اینورتر و معمولی را زمانی درک می‌کنید که بدانید هریک چه خصوصیاتی دارند.

–  کولرهای گازی اینورتردرتبریز:

کولرهای اینورتردرتبریز به محض رسیدن به دمای خواسته شده  میزان دور را کاهش می‌دهند.

– کولرهای معمولی درتبریز: کولرهای معمولی با رسیدن به دمایی که برای دستگاه تعریف شده است خاموش می‌شوند و در صورت گرم شدن دوباره شروع به کار می‌کنند. میزان مصرف برق مصرف انرژی کولر یعنی هزینه، بنابراین میزان برق مصرفی از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید، پس باید کولری انتخاب شود که دارای مصرف برق بهینه باشد. میزان بازدهی بازدهی کولر به معنای میزان خروجی به ورودی شماست. یعنی میزان برقی که در اختیار کولر قرار می‌دهید و میزان هوای خنکی که آن دستگاه به شما می‌دهد. میزان برد دستگاه این فاکتور به معنای توانایی کولر در انتقال سرما به مسافت‌های مختلف است، این مسئله به مساحت فضایی که کولر در آن نصب می‌شود بستگی دارد.  جهت باد کولر برخی کولرها تنها در جهت مستقیم یا جهت های محدودی جریان هوا را منتقل می‌کنند، اما برخی کولرها توانایی انتقال جریان هوا در  جهت‌های مختلفی را دارا هستند.

.......................................................................................................................................................................................................................

                                     

                                               

                                           در مورد گارانتی تعمیر  کولرگازی درتبریزچه می‌دانید؟

شاید جالب باشد که بدانید، گارانتی فقط شامل خدمات پس از فروش شرکت یا نمایندگی‌ای که کولر گازی درتبریز  خود را از آن خریداری کرده‌اید نمی‌شود. بعضی از تعمیرکاران و شرکت‌های تعمیر کولر گازی درتبریز ، برای تعمیرات خود نیز گارانتی قائل می‌شوند. به این معنی که هرگاه قسمتی از کولردرتبریز که قبلا توسط تعمیرکار اسپلیت درتبریز تعمیر شده بود، مجددا دچار مشکل شود، تعمیرکار یا شرکت موظف است که دوباره و به رایگان مشکل دستگاه را رفع و رجوع کند. البته گارانتی تعمیرکولرگازی درتبریز  نیز درست مثل گارانتی معمولی، تا مدت معینی پس از دریافت خدمات اعتبار دارد و نه بیشتر از آن. همچنین چارچوب و شرایط مشخصی لازم است تا تحت پوشش گارانتی تعمیر کولرگازی درتبریز قرار بگیرید. بنابرین یکی از سوالاتی که پیش از اقدام به درخواست قطعی می‌توانید از تعمیرکار کولرگازی درتبریز خود بپرسید، این است که آیا خدمات وی شامل گارانتی تعمیر کولرگازی درتبریز می‌شود و یا خیر. پاسخ این پرسش قطعا در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد. وجود تضمین برای خدمات تعمیرکولرگازی درتبریز ، مسلما آن را مورد اعتمادتر جلوه می‌دهد. برندهای تحت پوشش برای تعمیرات کولر گازی درتبریز می‌توان گفت همه برند‌های تولید کننده کولر گازی درتبریز ، تحت پوشش تعمیرکاران برای تعمیرات اسپلیت درتبریز قرار می‌گیرند. توجه کنید که اگر کولر شما درتبریز دارای گارانتی است، بهتر است برای تعمیر آن، از طریق شرکت و نمایندگی کولرگازی درتبریز  آن اقدام کنید. زیرا تعمیر توسط تعمیرکار متفرقه، دستگاه شما را از گارانتی خارج می‌کند. در غیر این صورت می‌توانید از هر متخصص و تعمیرکار کولر گازی درتبریز، به صلاح‌دید خود کمک بگیرید. به هرحال برندهای مطرحی که تحت پوشش تعمیرات کولر گازی قرار می‌گیرند، از قرار زیراند:

کولر گازی سامسونگ درتبریز کولر گازی ال جی  درتبریز کولر گازی میتسوبیشی درتبریز کولر گازی زیمنس  درتبریز کولر گازی جنرال الکتریک درتبریز کولر گازی پاناسونیک درتبریز  کولر گازی هیتاچی  درتبریز کولر گازی بوش درتبریز

.......................................................................................................................................................................................................................

                                     

                                                        تعمیر کولر گازی تبریز

یکی از راه های جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن کولر گازی درتبریز سرویس مداوم آن و رعایت نکات ایمنی است اما در صورت خراب شدن کولر گازی درتبریز برای تعمیر کولر گازی جنرال در تبریز باید از یک تعمیر کار کولر گازی درتبریز  مسلط و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل کولر برطرف شود. بهتر است که پیش از شروع فصل گرما به فکر سرویس و تعمیر کولر گازی درتبریز ۹باشید و اقدامات لازم جهت راه اندازی آن را انجام دهید. تعمیر کار کولر گازی تبریز همان طور که می دانید تعمیر کولر گازی جنرال در تبریز و سایر کولرها به صرف هزینه نیاز دارد در این جا می خواهیم به برخی از عوامل موثر در تعیین هزینه ی تعمیر کولر گازی ال جی در تبریز اشاره کنیم: یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین هزینه ی تعمیر کولر گازی ال جی در تبریز نوع کولر گازی و نوع خرابی به وجود آمده است در صورتی که خرابی به وجود آمده جدی باشد و نیاز به تعویض برخی قطعات وجود داشته باشد هزینه تعمیرات کولر گازی تبریز افزایش می یابد. قیمت قطعات مورد نیاز برای انجام تعمیرات به کاربرد و میزان کیفیت بستگی دارد. دومین عامل موثر در تعیین قیمت تعمیرات، دستمزد تعمیر کار کولر گازی سام سونگ در تبریز است که با توجه به میزان کار لازم و زمان انجام آن تعیین می شود. پیدا کردن تعمیر کار کولر گازی در تبریز که در انجام تعمیرات کولرگازی ماهر باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خاطر داشته باشید که کمک گرفتن از تعمیر کار حرفه ای باعث تسریع روند انجام تعمیرات می شود و نتیجه ی تعمیرات مطلوب خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه ها با یک سرویس کار کولر گازی تبریز مشورت کنید و اطلاعات دقیق درباره ی روند تعمیر کولر گازی را به دست آورید.

.......................................................................................................................................................................................................................

                                                                     

                                                                    اسپلیت (Split) 

نوعی کولر گازی است که هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل بر می گرداند. این کار تا جایی اتفاق می افتد که ترموستات به دمای دلخواه برسد. کولر در واقع همانند یخچالی است که محفظه عایق ندارد. مایع مبرد مانند فریون، گرما را گرفته و بخار می شود و محیط را خنک می کند. در کولر ها دستگاهی که مبرد را بخار می کند، همانند یخچال است. مزایای استفاده از سیستم اسپلیت کاهش آلودگی هوا زیرا دارای فیلتر ضد آلرژی می باشد. ظرفیت بالا برای گرم و سرد کردن منازل برای هر واحد ساختمانی به طور جداگانه نصب می شود. دارای ترموستات دمایی می باشد تا بتوانید دمای محیط را تا هر مقدار کنترل کنید. این باعث می شود تا هر زمان کسی در محل نبود سیستم کار نکند. این موضوع باعث صرفه جویی در پول و انرژی می شود. خنک کردن تمام فضا در مدت زمان کم و به طور یکنواخت صدای کم آن در منزل ایجاد مشکل نمی کند.

                 

                                       

.......................................................................................................................................................................................................................

شرح مختصر


در کمپرسورکولرگازی دو مکانسیم بکار گرفته شده است.نوعی از کمپرسورها را با استفاده از انرژی الکتریکی ،روتور بکارافتاده و با کوپل شدن با سایر قطعات مکانیکی کمپرسور،پیستون به حرکت درآمده،وگازراازیک مسیربه داخل سیلندرمکیده و پس از آنکه فشار لازم را به گاز واردآورده،آن را بدرون لوله رفت جاری می سازد.
نوع دیگر کمپرسور ها فاقد میل لنگ وپیستون بوده وخود روتور درحال چرخشی (بواسطه فرم خاصی که دارند)ازمسیر ورودی به سیلندر،گازرامکیده و وارد لوله رفت می سازد.این کمپرسورها،کمپرسورهای دورانی نامیده می شوند.در کولرهای گازی از خازن ویا دربعضی کولرها،از دوخازن بمنظور ایجاد گشتاور به هنگام راه اندازی کمپرسور استفاده می شود.
روش متداول به کارگیری خازن به این صورت است که یک خازن برایه راه اندازی موتور فن ویک خازن برایه راه اندازی کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد.حیطه عملکرد دما درترموستات کولرهای گازی نسبت به یخچال های خانگی قدری متفاوت است.

در یخچال عملکردترموستات بین ۱ ال ۷ درجه سانتی گراد است امااین دما ودرواقع حدود واکنش در ترموستات کولرگازی بین ۱۰الی۲۰درجه سانتی گراداست ازاین تفاوت گه بگذریم ،ساختمان ونحوه ی عملکرد هردو ترموستات یکی است.ازآن جا که موتورهای کولرگازی ،عموما چند سرعته است ،به منظور استفاده ازدورهای مختلف،ازیک کلید چندحالته استفاده می شود.ساختمان داخلی این کلید بسیار مشابه کلید پنکه سقفی است بااین تفاوقت که دراین کلید تنهاسرهای خروجی وجوددارد واین سرهای خروجی به سیم های رابط موتور فن متصل می
 شوند.تابلو برق کولرجایگاه ترموستات _کلید اصلی یا کلید قدرت کولروکاید چند وضعیتی است.البته بعضی از کولرها فاقد کلید قدرت می باشند.

ب_اجزاء مکانیکی
_اجزاء مکانیکی کولرگازی با اندک تفاوت عینا قطعات مکانیکی یخچال می باشد که از جمله می توان به قطعاتی مانندکمپرسور_کندانسور (رادیاتور)_اوپریتو_فیلتر(درایر)_پروانه کندانسور_پروانه اوپریتو _لوله کاپیلای (لوله مسی)_سینی زیر کولر_خروجی هوا_فیلتر خروجی هوا،اشاره کرد.در کولرهای گازی از دو پروانه استفاده می شود که عموما برروی یک شافت اصلی سوارشده اند یکی ازپروانه ها از مجرای ورودی،هوا رامکیده وباوزش آن به کندانسور،گرما را به محیط خارجی ساختمان می راند.پروانه دوم که به قسمت جلوی موتور فن متصل است هوا رااز مجرای ورودی مکیده وباوزش آن به اوپریتور،سرما راوارد ساختمان می سازد.
هوا جهت ورود به ساختمان از دریچه مخصوصی (که به خروجی هوا نامیده می شود)می گذرد به منظور ممانعت از ورود گرد و غبار وموارد مشابه به داخل ساختمان ،پشت خروجی هوا،فیلتر سیمی یا اسفنجی تعبیه می شود.
از آن جا که ممکن است براثر عدم تنظیم ترموستات ویا ازدیاد گاز شارژشده،اوپریتور ویا قسمتی از لوله برگشتی،دارای برفک شده ویا یخ ببندد ودر توقف کولر(هنگتم اتومات)براثر گرما،یخ ها ذوب شوند وآب حاصله از جدارهای کولرسر ریز نمایند،ترتیبی اتخاذ شده تا در صورتبروز حالت فوق آب به خارج ازکولرهدایت شود.این وظیفه برعهده سینی زیرکولراست.درگوشه ای از سینی ،لوله مخصوصی تعبیه شده که آب ایجاد شده از آن خارج می شودوبرای آن که از ربزش آب جلوگیری بعمل آید،عموما به لوله مذکور شیلنکی متصل می شود ویا با قرار دادن آن بر روی سطح زمین ازپراکنده شدن ذرات آب در محیط ممانعت بعمل می آید.

.......................................................................................................................................................................................................................

                                                                            سرما سازی در کولرگازی


در کولرگازی مانند یخچال گاز به مایع با افزایش فشار وسپس از سرمای ایجاد شده به هنگام تبدیل گازبه مایع به حالت گاز(بصورت فوران)برای رسیدن به هدف مورد نظر که همان خنک نمودن فضای داخل ساختمان است استفاده می شود.براثر کار کمپرسور ،گاز تحت فشارقرار گرفته (قدری گرم شده)و وارد لوله رفت می شود .برایه کاستن از دمای گاز تحت فشار قرار گرفته،آن را وارد کندانسور نموده وهوای که توسط پروانه کندانسور به آن می وزد،گرمای لوله ها که در واقع از گرمای گاز جاری درآن ها ایجاد شده را به خارج از محیط هدایت می کند.دراین مرحله گاز تا حدودی خنک می شود.پس کندانسور گاز از درایر عبور می کند تا رطوبت ویا رسوباتی راکه احتمالا از جداره های داخلی لوله کندانسور جدا شده از آن سلب شود.گاز خشک و تمیز پس از درایر وارد لوله مویی می شود.ازآن جا که سطح مقطع لوله مویی بسیار کمتر از سطح مقطع کندانسور و یا ورودی درایر است.گاز تحت فشار زیاد به حالت مایع تبدیل می شود.کمپرس کمپرسور گاز مایع رااز لوله مویی عبور داده ووارد اوپراتیور می کند.تفاوت سطح مقطع دو محیط (سطح مقطع لوله های اواپریتور بسیار از لوله مویی است)و گازجاری اجازه فوران داده و گاز درحال فوران سرما می کند.
سرما سطح اوپریتو را در اختیار گرفته و هوای که توسط پروانه از اوپریتور به آن برخورد می کند،این سرما راوارد محیط می سازد.فریون ۲۲ پس از اواپریتور به لوله برگشت کمپرسور باز می گردد تا مجدادا مسیر قبلی را طی می نماید.به این ترتیب و به تدریج سرمای ایجاد شده در اواپریتور،دمای محیط را تحت تاثیر قرار داده و محیط را معتدل و خنک می سازد.


                                                                      عیب یا بی و تعمیر کولرگازی درتبریز


بعضی از عیوب رایج و متداول هنگام نصب ویا راه انداری مجدد در کولرگاری درتبریز به وجود آید که اکثر آنها بسیار ساده رفع عیب شده ودر بعضی از مواقع ممکن است نیاز به تعویض قطعات باشد در این قسمت سعی ما دراین بوده این عیوب را

                                         شناسایی کرده و عِلل ان را نوشته و چگونگی رفع عیوب آن بپردازیم.

عیب ۱_کولرروشن نمی شود
علت ۱.پریز برق ندارد ،دوشاخه یا سیم رابط کولر معیوب است.
رفع عیب ۱.بابررسی برق واطمینان از سالم بودن آن ،بدنه کولر با احتیاط جدا نموده و پس ازآن که دوشاخه را وارد پریز نمودید،توسط ولتمتر مقدار برق را در ترمینال اصلی مورد اندازه گیری قرار دهید .اگر در ترمینال اصلی ولتاژ وجود نداشت ابتدا دوشاخه و سپس سیم رابط را تعویض نمایید البته در صورتی که دربررسی دوشاخه ،عیب خاصی مشاهده نشده باشد.


.......................................................................................................................................................................................................................
                                                            توضیحی در مورد عمر کولر گازی درتبریز



کولرهای گازی امروزی درتبریز کارایی و قابلیت های بیشتری نسبت به مدل های قدیمی تر دارند و هر روز نیز بر قابلیت و توان انها افزوده می شود. گذر عمر در کولر های گازی درست همانند سایر تجهیزات و وسایل دیگر باعث افت توان و کیفیت انها می شود.


طبق گزارشات انجمن مهندسین امریکایی در راستای علت خنک نکردن کولر گازی یک کولر گازی در سال اول 7 درصد ، سال دوم 5 درصد و در سال های بعد 2 درصد از کارایی خود را کم کم از دست می دهند و برق بیشتری هم مصرف می کنند. با یک برآرود کوتاه و اولیه می توان نتیجه گرفت کولر های گازی با عمر حدود 20 ساله بالغ بر 40 درصد و نزدیک با نیمی از قدرت خود را از دست می دهند و این درصورتی است که به خوبی کار نگهداری و تعمیراتکولر گازی انجام شده باشد.



.......................................................................................................................................................................................................................

                                                                  برفک یا یخ زدگی در کولرگازی  درتبریز 

کولر گازی در تبریز یکی از محصولات تهویه مطبوعاست که قابلیت سرمایش و گرمایش را دارد و در انواع و اشکال مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می کنند که اصلی ترین اجزای آن، کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور است. مبرد فریونی با ویژگی های خاص از داخل این سیکل بسته عبور میکند تا با تبادل حرارتی با محیط، سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین کند. تبرید به منظور شرایط مناسب برای کاهش دمای یک مکان (یا یک ماده) نسبت به محیط آن صورت می گیرد و یا انتقال گرما از یک محیط با دمای پائین به یک محیط با دمای بالاتر. گرما از یک محیط با دمای بالاتر به یک محیط با دمای پائین تر به خودی خود انتقال می یابد و نیاز به عملیات خاصی نداریم ولی چنانچه بخواهیم عکس این را عمل را انجام دهیم حتما نیاز به کار داریم. در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و مقداری گرما در کندانسور دفع می گردد.
تراکم گاز تا دمایی بالاتر از دمای تقطیر (در کمپرسور)تقطیر هم فشار و دفع گرما در محیط (در کندانسور)خفقان شامل افت فشار و دما (در شیر انبساط)تبخیر مایع مبرد به صورت هم دما و هم فشار و جذب گرما (در اواپراتور)
وسیله ای که این چرخه را درچنین مسیری طی کند، دستگاه سرد کننده و سیستمی که مواجه با چنین چرخه ای شود، سیستم سرد کنندگی تبرید می نامند. در هر سیستم تبرید هدف گرفتن بیشترین مقدار گرما از منبع سرد با صرف کمترین کار ممکن (کمترین مصرف انرژی) می باشد.


                                                                               اجزای سیکل تبرید


کمپرسوردر کولرگازی: با مصرف انرژی الکتریکی، گاز مبرد را از اواپراتور مکش می کند و سپس آن را فشرده ساخته و وارد کندانسور می نماید. کمپرسور ها با توجه به ظرفیت و اقلیم و نوع دستگاه دارای انواع مختلفی هستند که در کولر گازی به طور معمول ار نوع روتاری، پیستونی و اسکرال مورد استفاده قرار می گیرد.کندانسوردرکولرگازی: برای دفع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور از کندانسور استفاده می شود.
شیر انبساط در کولرگازی : دستگاهی است که موجب کاهش فشار مبرد مایع و پایین آوردن دمای اشباع مبرد می شود.اواپراتور: با جذب گرمای محیط که موجب تبخیر مبرد درداخل آن می شود، باعث می شود حرارت از محیط سرد و از محصولات موجود در محیط گرفته شود.
ظرفیت کولر گازی بر حسب Btu/hr بیان می شود که (British Thermal Unit) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه از 60 درجه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

..................................................................................................................................................................................................................
                                                                                      انواع کوار گازی در تبریز


کولر گازی  الجی در تبربز
مجموعه ای یک تکه می باشد که همه اجزای سیکل تبرید در آن قرار می گیرد و جزو ابتدایی ترین نوع کولرگازی است و به دلیل آنکه نیمی از دستگاه باید در محیط داخل و نیمی دیگر در محیط بیرون و در مجاورت هوای آزاد قرار می گیرد و معمولا در محل پنجره نصب می شود، به کولر گازی پنجره ای معروف هستند.


                                                                                  کولر گازی در تبریز


ساختمانی کاملاً مشابه کولر گازی پنجره ای دارد، با این تفاوت که قابل حمل بوده و در محل خاصی نصب نمی شود. در همه این کولر ها باید هوای کندانسور از طریق لوله پلاستیکی قابل انعطاف به بیرون هدایت شود و موارد استفاده این دستگاه بیشتر در فضاهای کوچک و اتاقکها می باشد.
کولر گازی اسپلیت در تبریز
کولر گازی اسپلیت یک چرخه تبرید تراکمی را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن در داخل محیط ساختمان و دیگری در بیرون از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود. با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور، به بیرون از محیط ساختمان منتقل شده و تنها قسمت اواپراتور که وجود آن در داخل محیط ضروری می باشد. در داخل قرار می گیرد.


                                                                      انواع کوار گازی اسپلیت در تبریز


 سامسونگ اسپلیت دیواری (Wall Mounted)
تنوع ظرفیتی از 9000 تا 36000 BTU/h شامل می شوند و در بعضی مدل ها دارای کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف می باشند. در این نوع اسپلیت پنل داخلی یا همان اواپراتور بر روی دیوار نصب می شود و به همین دلیل به نام اسپلیت دیواری شناخته می شوند.


داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی (Duct) در تبریز
در نوع داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی، یونیت داخلی در داخل سقف کاذب قرار می گیرد و نیاز به یک سیستم کانال کشی برای توزیع هوای مطبوع می باشد. از مزایای این نوع اسپلیت عدم اشغال فضای دیوار، امکان تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی و کم شدن تعداد کندانسور ها می باشد.
اسپلیت ایستاده (Standing)


کولر گازی اسپیلت اوجنرال ایستاده  درتبریز دارای دستگاه داخلی و بیرونی بوده و کاملا مشابه اسپیلت ساده می باشد. تنها تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر در این است که طراحی دستگاه داخلی این سیستم، مخصوصا فن آن، برای فضاهای بزرگ مانند سالن ها، اداره جات و مساجد مناسب بوده و پرتاب باد این دستگاه بیشتر از دستگاههای قبلی می باشد.


انوع مختلفی از اسپلیت ایستاد درتبریز


 ساخته می شود، در بعضی از انواع آن خروجی هوا دستگاه از نوع کانالی بوده و توزیع هوا توسط سیستم کانال می باشد و در برخی دیگر کمپرسور نیز در داخل دستگاه داخلی قرار می گیرد و دستگاه بیرونی فقط شامل کندانسور است.
ظاهراً این دستگاه شبیه یک یخچال یا کمد مرتفع می باشد و به دلیل ظاهر آن و ایستایی آن بر روی زمین آن را اسپلیت ایستاده یا کابینتی می نامند.
اسپلیت سقفی زمینی (Floor Ceiling) 
در اسپلیت سقفی زمینی یونیت داخلی هم بصورت زمینی کنار دیوار قرار بگیرد و هم بصورت خوابیده به سقف قابل نصب می باشد.


اسپلیت کاستی (Cassette) 
اسپلیت کاستی در داخل سقف کاذب قرار می کیرد و از وسط مکش و از چهار جهت دهش هوا دارد و معمولا دارای کاربری تجاری و اداری می باشد و برای مکان هایی دارای ارتفاع سقف بیشتر از حد معمول مورد استفاده قرار می گیرد .
سقفی دیواری (Wall Mounted Ceiling
همانند مدل های دیواری هستند فقط دریچه مکش آنها بصورت اریب طراحی شده است که می توان پنل داخلی را تا بالاترین حد ممکن به سقف نصب نمود.
کولر گازی مولتی پنل یا چند تکه (Multi Panel) 
کولر گازی مولتی پنل یک دستگاه بیرونی شامل کندانسور هوایی و کمپرسور و چند دستگاه داخلی از انوع مختلف ذکر شده می تواند وجود داشته باشد. تعداد دستگاه های داخلی از 2 تا حدود 100 عدد می تواند باشد.
سیستم هایی که دارای بیش از چهار پنل داخلی می باشند، معمولا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ی الکترونیکی، قابلیت کنترل و استفاده ی مجزای هر دستگاه داخلی، مانند یک دستگاه کاملاً مستقل را دارند که اصطلاحاً به آنها سیستمهای جریان مبرد متغییر (Variable Refrigerant Flow) یا VRF گفته می شود. 
........................................................................................................................................................................................
تعمیر و نصب کولرگازی در تبریز 
نصب کولرگازی الجی درتبریز
تعمیر کولرگازی الجی درتبریز
جابه جایی کولرگازی الجی درتبریز
شارژکولرگازی الجی درتبریز
تعمیر برد کولرگازی الجی در تبریز
سرویس کولرگازی الجی درتبریز
............................................................
نصب کوگاری سامسونگ درتبریز
سرویس کولرگازی سامسونگ درتبریز
تعمیر کولرگازی سامسونگ درتبریز
جابه جایی کولرگازی سامسونگ در تبریز
شارژ کولرگازی سامسونگ درتبریز
تعمیر برد کولرگازی سامسونگ درتبریز
............................................................
نصب کولرگازی اوجنرال درتبریز
تعمیر کولرگازی اوجنرال درتبریز
سرویس کولرگازی اوجنرال درتبریز
جابه جایی کولرگازی اوجنرال در تبریز
شارژکولرگاری اوجنرال درتبریز
تعمیر برد کولرگازی اوجنرال درتبریز
............................................................
تعمیر کولرگازی بوش درتبریز
نصب کولرگازی بوش درتبریز
شارژ کولرگازی بوش درتبریز
سرویس کولرگازی بوش درتبریز
جابه جایی کولرگازی بوش درتبریز
...........................................................

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر