آیفون تصویری الدو تبریز

آیفون تصویری الدو تبریز

889 0

آیفون تصویری الدو تبریز

معرفی آیفون تصویری در تبریز

آیفون‌های تصویری وسایلی بسیار کارآمد هستند که توانسته‌اند با افزایش امنیت ساکنان منازل و سهولت کار آن‌ها از بسیاری از جوانب، مانند باز کردن درب برای مراجعان، امکان ضبط صدا و تصویر آن‌ها، امکان استفاده به عنوان نوعی منشی تلفنی و …، در بیشتر خانه‌ها جای آیفون‌های قدیمی را بگیرند. به‌تدریج کارایی آیفون‌های تصویری تا جایی افزایش یافته که امروزه آیفون‌های تصویری هوشمند می‌توانند حتی از پس بیشتر وظایف یک نگهبان هم برآیند. آیفون‌های تصویری تنوع بسیاری از نظر کارایی، برند، قیمت و … دارند و این تنوع در کنار جنبه‌های مثبتی که دارد، ممکن است باعث سردرگمی در انتخاب بهترین گزینه شود. به همین سبب در این نوشته قصد داریم مروری بر انواع آیفون تصویری و لیست برند و قیمت آن‌ها داشته باشیم تا راهنمایی کلی برای انتخاب یک دستگاه مناسب را در اختیارتان قرار داده باشیم.

برو به بالاانواع آیفون تصویری
آیفون‌های تصویری به طور کلی از نظر کارکرد به دو نوع آنالوگ و دیجیتال دسته‌بندی می‌شوند. اما تفاوت‌های آیفون تصویری آنالوگ و آیفون تصویری دیجیتال چیست؟

برای آشنایی با تفاوت بین این دو نوع آیفون تصویری بهتر است ابتدا به طور مختصر و کلی با کارکرد هر یک از آن‌ها آشنا شویم.

آیفون‌های تصویری آنالوگ آیفون‌هایی هستند که احتمالاً شما بیش از آیفون‌های تصویری دیجیتال با آن‌ها آشنایی دارید، چرا که در بیشتر آپارتمان‌های کوچک از این نوع آیفون تصویری استفاده می‌شود. در این نوع آیفون تصویری روی نمای بیرونی ساختمان پنلی قرار گرفته که در آن به ازای هر واحد آپارتمان دکمه‌ای تعبیه شده و فرد مراجعه کننده به هر واحد بایستی دکمه‌ی مربوط به آن واحد را فشار دهد تا تصویر و صدای او از طریق میکروفون و دوربین به نمایش‌گر داخل واحد ارسال شود. اما کلیت عملکرد آیفون تصویری دیجیتال به گونه‌ی دیگری است.

استفاده از آیفون تصویری آنالوگ در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های نسبتاً بزرگ، معمولاً با بیش از ۳۰ واحد، به احتمال زیاد باعث بروز مشکلاتی مانند تداخل زنگ‌های مربوط به واحدهای مختلف، زنگ نخوردن آیفون یک واحد، تداخل تصویر و … می‌شود. علاوه بر این آیفون‌های تصویری آنالوگ فاقد امکاناتی هستند که معمولاً در آپارتمان‌های پرجمعیت به آن‌ها نیاز پیدا می‌شود. پیش از اشاره به این امکانات بهتر است ادامه‌ی سخن را پیش گرفته و به نحوه‌ی عملکرد آیفون تصویری دیجیتال بپردازیم.

انواع آیفون تصویری

آیفون تصویری دیجیتال نیز مانند ایفون تصویری آنالوگ دارای یک پنل در قسمت ورودی ساختمان است. اما تفاوت این پنل با پنل ایفون تصویری آنالوگ در این است که روی این پنل دیگر به ازای هر واحد یک دکمه در نظر گرفته نشده است. پنلی را تصور کنید که روی آن ۳۰ یا بیشتر از ۳۰ دکمه قرار گرفته باشد! مسلماً در صورت مواجه شدن با این تعداد دکمه‌، زمان زیادی لازم است تا دکمه‌ی مربوط به واحد مدنظر را پیدا کرد و گذشته از این تا حد بسیاز زیادی احتمال فشردن اشتباه یک دکمه و زنگ خوردن واحدهای دیگر بیشتر می‌شود. برای حل این مشکل روی این پنل از ۹ دکمه‌ی اصلی، که از ۰ تا ۹ نام‌گذاری شده‌اند، استفاده و به هر واحد نیز یک کد اختصاص داده شده است. فرد مراجعه کننده تنها کافی است تا کد مربوط به واحد مورد نظر خود را با استفاده از این دکمه‌ها وارد کند تا تصویر و صدای او به دستگاه داخل واحد مربوطه ارسال شود.

معرفی بهترین آیفون های تصویری + بررسی مزایا و معایب
تا این‌جا با دو نوع اصلی آیفون تصویری و تفاوت عمده‌ی آن‌ها آشنا شده‌ایم. آیفون‌های تصویری گذشته از این تقسیم‌بندی کلی، به سبب برخوردار بودن از برخی از ویژگی‌ها دارای تنوع گسترده‌تری می‌شوند.

برو به بالامهمترین ویژگی‌های آیفون‌های تصویری
قابلیت ذخیره‌ی عکس از فرد مراجعه‌کننده
قابلیت ذخیره‌ی فیلم از فرد مراجعه کننده
قابلیت ذخیره‌ی صدای فرد مراجعه کننده
امکان برقراری ارتباط بین واحدهای مختلف ساختمان (اینترکام)
برخورداری از صفحه نمایش رنگی یا سیاه و سفید
امکان تعویض صدای زنگ
اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و کیفیت تصویر آن
برخوداری از منوی فارسی (منوی چندزبانه)
امکان استفاده از حافظه‌ی جانبی
ظرفیت حافظه‌ی داخلی
امکان اتصال به دوربین مدار بسته
دارا بودن تقویم و ساعت
مجهز بودن به دماسنج
امکان مشاهده‌ی چندین تصویر روی صفحه‌نمایش
امکان ارتباط با تلفن همراه
امکان اتصال به دوربین مدار بسته
امکان اتصال به دوربین‌های اضافه
امکان دایورت تماس از واحد به واحد دیگر
امکان باز کردن درب پارکینگ
قابلیت تغییر صدا
قابلیت ضد آب بودن
قابلیت نصب توکار
انواع آیفون تصویری شامل برخی از این ویژگی‌ها، تمامی آن‌ها یا حتی ویژگی‌هایی فراتر از آن‌چه ما به آن‌ها اشاره کردیم هستند. به عنوان مثال یک نوع آیفون تصویری آنالوگ ممکن است دارای ویژگی‌های تهیه‌ی عکس از فرد مراجعه‌کننده، امکان تعویض نوع و شدت صدای زنگ و امکان استفاده از منوی فارسی را داشته باشد و از دیگر ویژگی‌ها برخوردار نباشد.


نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر